Informace 37/2015 - Výběrová řízení na pozici ředitele vybraných domovů důchodců
- 20. 07. 2015 08:51
- 106/1999
Předmět žádosti:
Žadatel žádal o informace a doklady k výběrovým řízením na ředitele těchto příspěvkových organizací Libereckého kraje: (I.) Domova důchodců ve Sloupu v Čechách, (II.) Domu seniorů Liberec- Františkov, (III.) Domova a Centra aktivity v Hodkovicích nad Mohelkou a (IV.) Domova důchodců Velké Hamry. Konkrétně měl u všech výběrových řízení zájem o následující:
- návrhy koncepcí řízení zařízení, pokud byly uchazeči předloženy, resp. hodnoceny,
- zprávy z jednání výběrové komise s návrhy včetně zdůvodnění pořadí uchazečů,
- protokoly o rozhodnutí,
- doklady, pokud existují, ze kterých bude patrno, na základě jakých kritérií pro výběr jednala výběrová komise a na základě jakých kritérií bylo o návrhu výběrové komise rozhodnuto.
Odpověď na žádost:
Výběrová řízení na pozice ředitelů uvedených příspěvkových organizací Libereckého kraje probíhala všechna obdobným způsobem. Všichni uchazeči museli předložit doklady, kterými prokázali splnění všech kvalifikačních předpokladů pro výkon funkce (přihlášku do výběrového řízení, osobní dotazník, životopis, doklad o vzdělání, doklad o bezúhonnosti, souhlas se zpracováním osobních údajů) a koncepci řízení toho konkrétního zařízení, o pozici jehož ředitele se ucházeli. Všichni uchazeči předložili návrhy koncepcí řízení, splnili požadavky na vzdělání a praxi. Nikdo z uchazečů nebyl před zahájením výběrového řízení vyřazen, všichni uchazeči byli pozváni k osobnímu jednání.
O pořadí a vítězném kandidátovi na ředitele všech předmětných příspěvkových organizací rozhodla Rada kraje na základě doporučení výběrové komise. Pro rozhodování komise nebyla stanovena specifická formální kritéria posouzení, o pořadí účastníků rozhodli členové výběrové komise hlasováním; formální specifická kritéria nebyla dána ani pro rozhodování Rady kraje o návrhu výběrové komise. Z toho vyplývá, že dokumenty požadované žadatelem v bodu 4. neexistují a KÚ LK je tedy nemohl poskytnout.
Požadované dokumenty jsou obsahem příloh. Seznam příloh je následující:
I. Dokumenty vztahující se k výběrovému řízení na ředitele Domova důchodců ve Sloupu v Čechách, p.o.:
- Koncepce řízení organizace vítězné uchazečky Mgr. Dagmar Žaloudkové - příloha č. 01
- Koncepce řízení organizace ostatních uchazečů - přílohy č. 02-07
- Zpráva z jednání výběrové komise - příloha č. 08
- Výpis usnesení Rady kraje č. 1050/15/RK - příloha č. 09
II. Dokumenty vztahující se k výběrovému řízení na ředitele Domu seniorů Liberec- Františkov, p.o.:
- Koncepce řízení organizace vítězného uchazeče Bc. Jana Gabriela - příloha č. 10
- Koncepce řízení organizace ostatních uchazečů - přílohy č. 11-17
- Zpráva z jednání výběrové komise - příloha č. 18
- Výpis usnesení Rady kraje č. 951/15/RK - příloha č. 19
III. Dokumenty vztahující se k výběrovému řízení na ředitele Domova a Centra aktivity, p.o. (v Hodkovicích nad Mohelkou):
- Koncepce řízení organizace vítězného uchazeče Mgr. Jany Lachmanové - příloha č. 20
- Koncepce řízení organizace ostatních uchazečů - příloha č. 21
- Zpráva z jednání výběrové komise - příloha č. 22
- Výpis usnesení Rady kraje č. 953/15/RK - příloha č. 23
IV. Dokumenty vztahující se k výběrovému řízení na ředitele Domova důchodců Velké Hamry, p.o.:
- Koncepce řízení organizace vítězného uchazeče Mgr. Čestmíra Skrbka - příloha č. 24
- Koncepce řízení organizace ostatních uchazečů - přílohy č. 25-27
- Zpráva z jednání výběrové komise - příloha č. 28
- Výpis usnesení Rady kraje č. 952/15/RK - příloha č. 29