Vlakem naším krajem
- 10. 07. 2007 00:00
- Rozvoj
[id:5375|autor:Mgr. Markgrafová Eva|email:eva.markgrafova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 327|mobil:|aktualizace:]
Hejtman Libereckého kraje Petr Skokan spolu s náměstkem generálního ředitele pro osobní dopravu ČD Jiřím Kolářem v pondělí 9. července symbolicky pokřtili v železniční stanici Liberec moderní nízkopodlažní vlakovou sérii Regionova Trio, které České dráhy nasadily do pravidelného provozu na trati Liberec – Frýdlant. Jde o dvě částečně nízkopodlažní tří vozové soupravy, které tu budou zajišťovat většinu přepravy.
S Regionovou však neuvádějí České dráhy do provozu pouze nový moderní bezbariérový vlak, neboť součástí je vždy také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Vlakem vaším krajem.
„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využíváme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj, kde se snažíme propagovat domácí turistický ruch,“ říká o konceptu Vlakem vaším krajem Aleš Ondrůj, ředitel Odboru marketingu v osobní dopravě ČD. „Liberecká Regionova bude opatřena logem kraje a interiér doplní stojánky s informacemi o zajímavých turistických cílech v této oblasti, o železniční dopravě a o místních přírodních a kulturních památkách.“
Soupravu proto doplňuje řada prvků, které jsou standardem při dodávkách Regionov také v ostatních krajích. Na skříni motorového vozu je umístěno logo Libereckého kraje a adresa jeho oficiálních internetových stránek, Regionova získala přívlastek „LIBERECKÁ“ a interiér vlaku je vybaven stojany a rámečky pro informační materiály pro turisty i pravidelné cestující.
Za zajímavý označil nový projekt také hejtman Petr Skokan: „Těší mne, že jsme druhým krajem, kde budou tyto tří vozové soupravy určené do členitých terénů jezdit a zároveň propagovat turisticky atraktivní místa v regionu. Také doufám, že nezůstane jen u dvou souprav, ale že obnova vozového parku s následným rozvojem železniční dopravy bude v našem kraji dále pokračovat.“
Technický popis jednotky 814.2
Hnací agregát motorových vozů tvoří dieslový motor Tedom TD 242 RH TA 25 ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou zde dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24V, vozová gelová baterie je dobíjena alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statický dobíječ. Vůz je vybaven elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídící systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS
Rozměry: Délka vozu přes nárazníky:
Šířka skříně:
Výška skříně:
Rozchod:
Rozvor:
Hmotnosti: Služební hmotnost soupravy: 62,3 t
Hmotnost obsazené soupravy: 81 t
Nápravový tlak motorového vozu: 14 t
Kapacita: Počet míst k sezení: 135
Počet míst ke stání: 151
Technická data: Výkon motoru: 2 x 242 kW při 1950 ot/min
Maximální provozní rychlost
Přenos výkonu: hydromechanický
Uspořádání pojezdu: A´1´ + 1´ 1´+1’A’
Průjezdnost obloukem 120 m