Liberecký kraj se opět zapojuje do kampaně Česko svítí modře. Od druhého dubnového dne bude svítit logo na budově krajského úřadu modře.
Více informacíUskupení Festival svobody organizuje kampaň TAKOVÍ JSME. Pomocí faktů má podpořit důvěru v neziskové organizace
- 25. 05. 2021 08:31
- Rozvoj
“Češi jsou lepší, než si o sobě myslí. Jsme národ neviditelných hrdinů a země láskyplných bojovnic.” Odkazem k národním hodnotám startuje kampaň Takoví jsme. Jejím cílem je zvýšit povědomí o práci, pestrosti a tradici
Celorepubliková kampaň reaguje na skutečnost, kterou opakovaně ukazují průzkumy veřejného mínění: Necelá polovina Čechů neziskovým organizacím nedůvěřuje. Přitom velká část z nich netuší, co přesně dělají a proč vlastně existují. Podle Festivalu svobody a dalších organizací, které za kampaní stojí, je právě nevědomost živnou půdou pro dezinformace a nepravdivá tvrzení o “neziskovkách”.
Fakta a data proti dezinformacím o “neziskovkách”
Jádrem osvětové kampaně jsou proto fakta. Na webu takovijsme.cz je soustředěna historie neziskového sektoru, statistiky o počtu a druhu neziskových organizací v Česku nebo míra zapojení dobrovolníků a dárců.
"Posláním Festivalu svobody je posilování občanské společnosti, neziskový sektor vnímáme jako její páteř. Krize vždy ukazují, jak důležité je, aby stát i naše společnost fungovaly efektivně. Neziskovky tak jako mnohokrát v minulosti opět obstály a byly jedním z nejaktivnějších poskytovatelů pomoci v pandemii. Jsou nedílnou součástí naší společnosti už 160 let. Po celou tu dobu představují hodnoty, na kterých naše společnost stojí, jako jsou obětavost, činorodost a soudržnost,“ uvedl koordinátor kampaně Takoví jsme Ondřej Koutský.
Kampaň zároveň propojuje desítky neziskovek nejrůznějších zaměření od dobrovolných hasičů a hokejistů přes mezinárodní organizaci Amnesty International, umělecké seskupení Cirk La Putyka až po mladou iniciativu Zachraň jídlo. V první fázi kampaně budou odhaleny příběhy 27 z nich. Už teď se ale ke kampani hlásí další organizace a spolky, připojit se můžete i vy na webu Takoví jsme. Kampaň bude vrcholit 17. listopadu 2021 v rámci oslav výročí sametové revoluce.
Proč se ke kampani připojují skauti, Zachraň jídlo nebo Post Bellum?
„Považujeme za důležité upozorňovat na sílu a pestrost občanské společnosti v Česku. Poslední měsíce ukázaly, jak důležité je mít takovou síť lidí, kteří často pouze za dobrý pocit pomáhají druhým. Tato síť funguje ale i v běžných časech a často nebývá tak viditelná a doceňovaná. Jako skauti doufáme, že bude kampaň inspirující i pro budoucí dobrovolníky, příležitostí pro zlepšování světa okolo je totiž stále mnoho.“ – Barbora Trojak, mluvčí, Junák – Český skaut, z.s.
„Neziskovky jsou lakmusovým papírkem solidarity a zájmu občanů o své okolí. Občanské organizace ovšem nejen pomáhají, ale také propojují statisíce lidí. Tvoří úžasnou síť nadšenců, dobrovolníků, aktivních lidí, kteří stejně jako novináři představují hlídacího psa demokracie.“ – Mikuláš Kroupa, ředitel, Post Bellum, z.ú.
„Neziskový sektor se často ujímá činností, které stát opomíjí nebo na které nemá kapacitu. Proto je důležité se na práci lidí v neziskovém sektoru dívat tak, že suplují roli státu a bez jejich zapálení by neexistovala řada služeb. Za svou práci by měli získávat i adekvátní odměnu a veřejnost by měla lépe pochopit, jak tento sektor funguje, proto kampaň Takoví jsme podporujeme.“ – Anna Strejcová, ředitelka, Zachraň jídlo, z.s.
Zdroj: Svět neziskovek/Karolína Kratochvílová, Takoví jsme, Festival svobody
Další aktuality
Analýza sociálního podnikání v Libereckém kraji odhalila klíčové výzvy i příležitosti
- 07. 04. 2025
- Rozvoj
- Sociální
TechStarter propojil školy s firmami a ukázal studentům praxi. Zapojily se desítky účastníků
- 02. 04. 2025
- Rozvoj
- Školství