Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Počet vyřizovaných stížností dle § 93 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
- 18. 08. 2021 09:28
- 106/1999
Předmět žádosti: žadatel požadoval informace o počtu vyřizovaných stížností dle § 93 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, a to ve věci:
- Péče poskytované v průběhu porodu a bezprostředně po něm
- Zacházení v průběhu porodu a bezprostředně po něm
- Odmítnutí poskytnutí/poskytování péče v průběhu porodu a bezprostředně před ním
V případě, že byly vyřizovány stížnosti dle výše uvedeného vymezení, požadoval žadatel sdělení o počtu případů dle písm. a), b), c), dále žádal o sdělení spisových značek a zaslání naskenovaných pravomocných i nepravomocných rozhodnutí o stížnosti, včetně sdělení, zda se jedná o rozhodnutí pravomocné či nepravomocné.
Odpověď na žádost: KÚ LK k danému požadavku sdělil následující:
V období od 1. 4. 2012 do 31. 7. 2021 eviduje odbor zdravotnictví celkem 5 stížností podle žadatelem uvedených kritérií.
Stížnosti ve věci:
- Péče poskytované v průběhu porodu a bezprostředně po něm:
Odbor zdravotnictví eviduje celkem 4 stížnosti vedené pod spis. zn. OZ 56/2017 SPO, OZ 56/2019 SPO, OZ 96/2020 SPO, OZ 315/2020 SPO.
- Zacházení v průběhu porodu a bezprostředně po něm:
Odbor zdravotnictví eviduje 1 stížnost vedenou pod spis. zn. OZ 221/2018 SPO.
- Odmítnutí poskytnutí/poskytování péče v průběhu porodu a bezprostředně před ním:
Odbor zdravotnictví neeviduje žádnou stížnost.
V souvislosti s dalším požadavkem, kterým bylo zaslání naskenovaných pravomocných i nepravomocných rozhodnutí o stížnosti s informací o tom, zda jde o rozhodnutí pravomocná či nepravomocná, KÚ LK sdělil, že odbor zdravotnictví neeviduje žádná rozhodnutí v souvislosti s výše uvedenými stížnostmi, neboť vyřizování stížností podle § 93 zákona č. 372/2011 Sb. neprobíhá v režimu správního řízení.
Zjistí-li správní orgán při šetření stížnosti porušení práv nebo povinností při poskytování zdravotních služeb nebo činnostech s tím souvisejících stanovených zákonem o zdravotních službách nebo jinými právními předpisy anebo jiná pochybení dotýkající se práv a zájmů pacientů pak dle § 96 zákona o zdravotních službách:
- uloží poskytovateli nápravná opatření s uvedením lhůty pro jejich splnění, popřípadě
- podá podnět
- orgánu příslušnému podle jiných právních předpisů
- příslušné komoře, jestliže zjistí takové pochybení zdravotnickým pracovníkem, který je členem komory.
Správní orgán o uložení nápravných opatřeních nebo o podání podnětu zašle informaci zdravotní pojišťovně, u které byl pacient v době porušení práv nebo povinností při poskytování zdravotních služeb pojištěn.
Z tohoto důvodu KÚ LK žadateli zaslal sdělení o výsledku šetření, která byla vydána odborem zdravotnictví k jednotlivým stížnostem. V těchto dokumentech byly v souladu s ust. § 8a zákona o svobodném přístupu k informacím anonymizovány chráněné osobní údaje.