Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Po cyklostezce Greenway Jizera se jela ověřovací jízda

Mgr. Langer Jiří

  • 23. 07. 2012 15:57
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Letos je tomu pět let, co se uskutečnila cyklojízda podél celého toku Jizery od pramene po ústí řeky do Labe v Lázních Toušeň. Proti proudu řeky se tehdy vydala skupina cyklistů po proudu cyklisté pod záštitou Libereckého kraje.

Jiří Lukeš, ředitel Sdružení Český ráj, které je garantem celé cyklostezky a v současnosti i investorem výstavby jednoho z úseků připomněl, že v současné době se Greenway Jizera staví mezi Líšným a Malou Skálou, dále v úseku Dolánky – Rakousy, nové stezky vznikají v Semilech a ve Svijanech, na dalších místech probíhá projektová příprava.

„Například v okolí Semil nebo ve Středních Čechách, jinde se ještě dohledává nejvhodnější trasa. I dnes se ale podél Jizery dá na kole projet po stávajících cyklotrasách,“ řekl Lukeš.

 

A právě skutečnost, že i současný stav, kdy nejsou v celém úseku vybudovány nové stezky, umožňuje se podél toku od pramene k ústí do Labe ve středočeských Lázních Toušeň vydat, byla námětem nedávné ověřovací cyklojízdy. Jelo se ve třech etapách, první od Kořenova do Malé Skály, další den z Malé Skály do Mladé Boleslavi a třetí z Mladé Boleslavi k soutoku Jizery s Labem. Cílem bylo ověřit průjezdnost a zmapovat největší bariéry na trase. Kvůli změně termínu akci neabsolvovala náměstkyně hejtmana LK Lidie Vajnerová (SOS), která však stavbu cyklostezky v Českém ráji podporuje.

„Každá aktivita, která pomůže rozproudit cestovní ruch v jakékoli části našeho kraje je vítaná. Cykloturistika nyní patří k významným lákadlům nejen v Českém ráji, ale třeba singltrek u Nového Města pod Smrkem významné zvýšili návštěvnost Jizerských hor na Frýdlantsku,“ zdůraznila náměstkyně hejtmana.

Připomněla, že na speciálním kole (tzv. handbike) projel většinu trasy i zástupce občanského sdružení Sportem proti bariérám z Nové Paky Jan Strcula.

„To je další z významných aspektů výstavby cyklostezek, abychom totiž umožnili návštěvu a pohyb po turistických krásách i zdravotně znevýhodněným spoluobčanům,“ dodala.

 

Malá rekapitulace projektu Greenway Jizera:

Jedná se o 154 kilometrů dlouhou cyklostezku od pramene po soutok řeky s Labem, kde se napojí na polabskou cyklostezku a cyklostezky v okolí Prahy. Nejintenzivněji se v současnosti pracuje mezi Turnovem (Dolánkami), Malou Skálou a Líšným. Na 9,5 kilometru dlouhém úseku vznikne zhruba 2,6 kilometru nových stezek, finančně nejnáročnější je vybudování tří nových lávek přes řeku. Díky výběrovému řízení byla v roce 2011 cena stavby snížena na 33,4 mil. Kč (z původních 40,8 mil. Kč), přičemž dotace EU pokrývá 92,5 % nákladů. Dodavatelem stavby je firma SDS EXMOST s.r.o. Tato část cyklostezky má být dokončena na jaře 2013 před turistickou sezonou.

„Cílem je umožnit propojení Turnova s Malou Skálou bez většího převýšení, část stezky bude asfaltová, na části bude položen minerální beton. To se možná ne všem budoucím uživatelům bude líbit, o struktuře povrchů ale bylo rozhodnuto ve spolupráci s CHKO Český ráj. Budoucí stezka je budována pro pěší a cyklisty. Zároveň je třeba si uvědomit, že tato stezka nemá pouze rekreační účel, bude i využívána obyvateli regionu k cestám do práce či do škol,“ zmínil Jiří Lukeš.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky