Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

SVÍTÍME ORAŽOVĚ, PROTOŽE JE MEZINÁRODNÍ DEN PROTI NÁSILÍ NA ŽENÁCH –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ORANGE THE WORLD | 25. 11. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 10. 12. 2024

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Linka důvěry Liberec oslavila 20. výročí svého vzniku

Mgr. Langer Jiří

  • 15. 03. 2012 15:05
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Radní LK pro sociální věci Pavel Petráček (ČSSD) dnes zahájil tiskovou konferenci k 20. výročí vzniku Linky důvěry Liberec v budově Poradny pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy Liberec, Dvorská 445, Liberec – Králův Háj, kterou  pořádalo Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, p.o. (CIPS LK, p.o.).

Setkání se rovněž zúčastnili Martina Teplá, pověřená řízením Odboru sociálních věcí, KÚ LK, Michaela Vodičková, vedoucí oddělení koordinace a střednědobého plánování KÚ LK a zároveň první sociální pracovnice Linky důvěry, Ivo Brát, ředitel CIPS LK, p.o., a Vendula Brožová, vedoucí Linky důvěry Liberec.

„Linka důvěry Liberec zahájila svou činnost 15. března 1992, a to jako první nezdravotnická linka důvěry v České republice,“ uvedl její zakladatel a tehdejší ředitel Okresního ústavu sociálních služeb Ivo Brát, současný ředitel CIPSLK, p.o.

Další zakladatelkou byla Bohumila Baštecká PhD, která se stala první vedoucí Linky důvěry Liberec Oba zároveň stáli u zrodu České asociace pracovníků linek důvěry (ČAPLD, vznik 1995).

„Linka důvěry Liberec funguje již 20 let v nepřetržitém nonstop provozu, 24 hodin denně.
Poskytuje telefonickou krizovou pomoc lidem, kteří se nacházejí v situaci ohrožení zdraví
či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami,“
vysvětlila Vendula Brožová.

Linka důvěry Liberec je pracoviště sociálních služeb registrované Krajským úřadem Libereckého kraje, zřizovatelem je Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, p.o.

Základní formy poskytovaných služeb: Telefonický rozhovor (2 pevné linky, mobil, skype)

                                                                Internetové poradenství (email)

Služba je poskytována pouze po telefonu, nikoliv ambulantně. Služba je bezplatná, volající platí pouze poplatek svého telefonního tarifu.

 

 

Činnost Linky důvěry Liberec v letech 1992 – 2012

 

Ø   zachovává se personální stav 2 stálí pracovníci (denní služby) a 14 externistů (noční a víkendové služby)

Ø   všichni pracovníci prošli kurzem telefonické krizové intervence a důkladným zácvikem a účastní se odborných seminářů

Ø   linka důvěry o své činnosti informovuje formou seminářů, besed, distribucí propagačních materiálů a v neposlední řadě na svých webových stránkách, které fungují od r. 2008 samostatně (www.linka-duvery.cz), od r. 2010 má Linka důvěry Liberec nové webové stránky, které celkem navštívilo 37 815 lidí

Ø   od r. 2002 se mohou uživatelé na linku důvěry obracet pomocí emailu (odpovim@napismi.cz)

Ø   v r. 2010 byla na lince důvěry zavedena aplikace skype – volání zdarma přes internet

Ø   na lince důvěry se za období 1992 – 2012 vystřídalo celkem přes 70 pracovníků

Ø   za období 1992 - 2012 přijali pracovníci linky důvěry celkem 83 292 kontaktů – telefonem,
e-mailem a prostřednictvím aplikace Skype

Ø   od r. 2002 přijali a odpověděli pracovníci celkem na 806 emailových dotazů

 

 

 

 

Tabulka č. 1. Počet kontaktů v jednotlivých letech (sledováno do 14. 3. 2012)

 

Ø        dle věkového rozlišení převažuje věk uživatele mezi 30 – 50 rokem

Ø        na linku důvěry se za období 1992 – 2012 dovolali jak muži, tak i ženy, a to přibližně v poměru 44% muži a 56% ženy

 

Problematika osobní a existenciální byla zastoupena v hovorech nejčastěji. Do této kategorie můžeme zařadit např. problémy s prožíváním dané situace, osamělost, sebevražedné úvahy, úmrtí blízké osoby. Mezi náhlé traumatizující události můžeme řadit autonehody, přepadení, znásilnění, živelná katastrofa, ztráta zaměstnání a další.

Problematika

Počet hovorů

Problémy osobní a existenciální

23 338

Osamělost

7 892

Sebevražedné úvahy, sebevražedné pokusy

1 752

Úmrtí blízké osoby

427

Náhlé traumatizující události

552

 

Další častá problematika, která se objevuje v hovorech, je problematika mezilidských vztahů. Problémy v partnerství, manželství (nevěra, hádky, problémy v komunikaci), v rodině (vztah rodičů a dětí). Méně časté byly problematiky finanční a bytové tísně a nezaměstnanosti.

Problematika

Počet hovorů

Problematika partnerská, manželská

11 712

Problematika rodinná

8 566

 

Problematika

Počet hovorů

Problematika finanční a bytové tísně

1 365

Problematika nezaměstnanosti

603

 

Kontaktní informace

telefon: 485 177 177, 485 106 464 nonstop

mobil:   606 450 044 nonstop (formou SMS služby Linka důvěry neposkytuje)

skype: linka.duvery.liberec (všední dny 7:00-22:00)

e-mail:  odpovim@napismi.cz (odpověď nejpozději do 7 dnů)

web:     www.linka-duvery.cz

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky