Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj trvá na dodržení memoranda na financování železniční dopravy

Mgr. Langer Jiří

  • 24. 09. 2011 11:10
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Liberecký kraj bude trvat na dodržení memoranda týkajícího se dotací pro kraje na financování regionální železniční dopravy. Potvrdil to včera po jednání s ministrem  dopravy Pavlem Dobešem náměstek hejtmana LK pro dopravu Martin Sepp.

„Upozornil jsem ministra  i na to, že omezování dotací na regionální železniční spoje například znamená i to, že si stát likviduje vlastní firmu – České dráhy,“ řekl náměstek hejtmana  a připomněl, že Liberecký kraj má smluvní závazky vůči drážním dopravcům, pro jejichž plnění by se muselo v krajském rozpočtu najít zhruba 90 miliónů Kč.

Podle náměstka ale stále ale platí, že pro Liberecký kraj jsou co možná nejkvalitnější služby pro cestující jednou z hlavních priorit, proto bude v případě nutnosti v krajském rozpočtu potřebné finance hledat, ovšem, žel, na úkor jiných oblastí.

„Určitě nebudeme spoje omezovat,“ zdůraznil náměstek s tím, že nadále existuje možnost, že stát svým závazkům vyplývajícím z Memoranda v příštím roce nedostojí, a pak bude s velkou pravděpodobností zahájen soudní spor mezi Asociací krajů ČR a státem.

Podle posledních informací předpokládaný úbytek státní dotace o 600 milionů byl snížen na aktuálních 300 milionů. Z toho  150 milionů Kč údajně  uspoří České dráhy, zbytek by měly doplatit kraje.

„Potíže se spolufinancováním mají jak České dráhy, které nemají kde potřebnou částku ušetřit, tak toto řešení odmítají i všechny kraje. Trváme na tom, aby bylo Memorandum, a tedy roční výše dotace do železniční dopravy ve výši 2,6 miliardy korun, dodrženo,“ uzavřel Martin Sepp.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky