Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

SVÍTÍME ORAŽOVĚ, PROTOŽE JE MEZINÁRODNÍ DEN PROTI NÁSILÍ NA ŽENÁCH –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ORANGE THE WORLD | 25. 11. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 10. 12. 2024

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj pošle miliony do turistických oblastí 

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 09. 02. 2022 10:14
  • Rozvoj

Sdílet článek

Fotografování oblíbených turistických cílů, kampaň na podporu veřejné dopravy, správa sociálních sítí i vzdělávací kurzy pro zaměstnance. K těmto a mnoha jiným účelům poslouží dotace ve výši pěti milionů korun určená turistickým oblastem regionu. Její poskytnutí schválili na svém včerejším jednání krajští radní. 

„Účelové dotace z rozpočtu Libereckého kraje pro letošní rok obdrží organizace destinačního managementu pro Jizerské hory, Krkonoše, Máchův kraj, Český ráj a Lužické hory. Každá turistická oblast získá milion korun. Aby však dotaci získala, musí splnit patřičné podmínky,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Přesně stanoveny jsou například mzdové náklady – v každé organizaci musí pracovat jeden zaměstnanec na celý a jeden na poloviční úvazek. Je nutné také prokázat statistické údaje o dané turistické oblasti. „Jsou to informace o tom, kolik turistů v ní přenocovalo, jaká byla průměrná délka jejich pobytu a údaje o návštěvnosti jednotlivých turistických cílů informačních center,“ nastínil Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana po resort dopravy a spoluzakladatel turistické destinace Lužické hory.

Stejně tak musí každá turistická oblast prokázat, nakolik je aktivní a jak se věnuje marketingu. „Zohledňují se vytváření, naplňování a vyhodnocování akčních a marketingových plánů, vzdělávání, účast na veletrzích a prezentačních akcích, interakce na sociálních sítích a webových portálech, vytváření produktů cestovního ruchu či aktivní spolupráce na celokrajských propagačních kampaních,“ dodal Sviták.

Liberecký kraj za poslední léta významně zvýšil podporu turistických regionů. „Jako jeden z mála krajů nejdeme cestou zřízení krajské destinační společnosti, která by pro nás znamenala mnohem vyšší náklady. Turistické regiony vzájemně spolupracují a svojí vlastní činnosti již vydělaly 14 milionů korun. Jejich zástupci svou oblast dokonale znají, a jsou tak schopni poskytnout návštěvníkům odpovídající servis,“ uzavřela Květa Vinklátová.

 

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky