Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Kraj připravuje „kostru“ cyklodopravy pro období 2014 - 2020
- 28. 04. 2014 16:35
- Doprava
- Rozvoj
Resort dopravy připravuje aktualizaci "Programu rozvoje cyklistické dopravy v Libereckém kraji na období 2014-2020“
KÚ Libereckého kraje připravuje aktualizaci "Programu rozvoje cyklistické dopravy v LK na období 2014-2020“. Aktualizace bude navazovat na předchozí dokument, který byl poprvé schválen v roce 2008 a aktualizován pro rok 2013. Na druhém pracovním semináři počátkem dubna byla představena kostra a základní myšlenky dokumentu.
„Nečekají se převratné změny. Stále bude založen na podpoře dvou pilířů – cyklodopravy a cykloturistiky a podpoříme budování dálkových tras,“ potvrdil v úvodu radní pro dopravu Vladimír Mastník. Konference se zúčastnili i Jaroslav Martínek, národní cyklokoordinátor, Iveta Moravcová, koordinátorka cyklodopravy v Libereckém kraji, a další hosté.
Program rozvoje cyklodopravy v LK na období 2014 – 2020.
Základní charakteristika dokumentu
- Základem pro zpracování tohoto dokumentu se stal Program rozvoje Libereckého kraje 2014–2020 (dále PRLK 2014-2020), což je nový střednědobý strategický dokument, který formuluje na období 7 let opatření a aktivity pro dosažení cílů rozvoje území kraje stanovených ve Strategii rozvoje kraje.
- Liberecký kraj se věnuje koncepci realizace - http://doprava.kraj-lbc.cz/Cyklodoprava-v-Libereckem-kraji/aktualni-pilotni-kostra-cyklodopravy-v-lk. Tato vytvořená krajská síť řeší nízkoenergetické propojení sídelních útvarů Libereckého kraje a rozvoj turistického a destinačního programu. Sestává z následujících tematických rozvojových cyklokoridorů: Cyklotrasa Odra – Nisa, Greenway Jizera, Zelená cyklomagistrála Ploučnice, Cyklostezka sv. Zdislavy, Cyklostezka Varhany a dále z výběru mezinárodních a nadregionálních cyklokoridorů, kam se zahrnuje trasa Hřebenovky, a některé cyklotrasy.
- Dokument kraje v oblasti cyklodopravy vychází z principu, že za rozvoj cyklistické dopravy je zodpovědná obec a město. Nicméně kraj přijímá spoluzodpovědnost za řešení cyklistické dopravy ve městech a obcích a to už jen tím, že přes město prochází krajské komunikace, ale i dotuje veřejnou dopravu, která významným způsobem ovlivňuje dopravu ve městě.
- Pokud má ovšem kraj podporovat cyklistickou dopravu ve městě, pak potřebuje znát, jak se na tento druh dívá město, jak město vnímá dopravu jako celek a jaké jsou jeho potřeby ve vztahu k cyklistické dopravě. Za tím účelem bylo provedeno dotazníkové šetření. Navazující akční plán v dokumentu je navržen ve výši cca 10 mil. Kč za rok.
Liberecký kraj na webových stránkách prezentuje pracovní verzi dokumentu a obce tak budou mít ještě čas zasílat připomínky. Kontaktní osobou je pracovnice odboru dopravy Iveta Moravcová : iveta.moravcova@kraj-lbc.cz .
Odpovědi obcí pomohou LK jednak stanovit důrazy při aktualizaci koncepce, a také nám pomohou upřesnit kritéria při naší dotační politice.
Příloha 1 – Cíle Programu rozvoje Libereckého kraje 2014–2020
A. Dynamická a konkurenceschopná ekonomika
|
| B. Kvalitní a zdravé lidské zdroje |
| C. Komplexní a kvalitní infrastruktura |
| D. Zdravé životní prostředí bez zátěží |
| E. Udržitelný rozvoj území a občanské společnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.1 Zvýšení konkurenceschopnosti ekonomiky a podpora podnikatelského prostředí |
| B.1 Podpora celoživotního učení s důrazem na kvalitu života |
| C.1 Průběžné zkvalitňování dopravní infrastruktury a její optimalizace |
| D.1 Snižování škodlivých vlivů na životní prostředí a zdraví obyvatel |
| E.1 Rozvoj všestranné spolupráce, včetně posílení spolupráce meziresortní a přeshraniční |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.2 Podpora vědy, výzkumu a zavádění inovací |
| B.2 Zvýšení zaměstnatelnosti a zaměstnanosti obyvatel |
| C.2 Optimalizace dopravních systémů včetně jejich alternativ a zlepšení dopravní obslužnosti |
| D.2 Předcházení a řešení dopadů lidské činnosti na životní prostředí a zdraví |
| E.2 Rozvoj městských oblastí |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.3 Podpora funkcí zemědělství, lesnictví a vodního hospodářství |
| B.3 Zajištění dostupnosti a kvality zdravotní péče a sociálních služeb, podpora zdravého životního stylu |
| C.3 Průběžné budování a modernizace technické infrastruktury včetně obnovitelných zdrojů |
| D.3 Péče o krajinu, trvale udržitelné využívání krajinného a přírodního potenciálu |
| E.3 Rozvoj venkovských oblastí |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.4 Rozvoj cestovního ruchu jako významného sektoru ekonomiky kraje |
| B.4 Podpora poskytování kulturních služeb, sportovních zařízení a zájmové činnosti obyvatel
|
| C.4 Zavádění a rozvoj informačních a komunikačních technologií |
| D.4 Posilování ekologického povědomí obyvatel |
| E.4 Koncepční řízení rozvoje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| B.5 Péče o kulturní dědictví |
|
|
|
|
| E.5 Podpora rozvoje občanské společnosti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| B.6 Zajištění dostupnosti a kvality bydlení, pracovního a veřejného prostředí |
|
|
|
|
| E.6 Zkvalitnění veřejné správy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| B.7 Zajištění bezpečnosti obyvatel a majetku |
|
|
|
|
|
|