Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

SVÍTÍME ORANŽOVĚ, PROTOŽE JE MEZINÁRODNÍ DEN PROTI NÁSILÍ NA ŽENÁCH –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ORANGE THE WORLD | 25. 11. –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ 10. 12. 2024

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kraj dál povede kampaň na podporu vzdělávání v technických oborech

Mgr. Langer Jiří

  • 12. 02. 2008 00:00
  • Rozvoj

Sdílet článek

[id:6126|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]

Liberecký kraj zahájil zadávací řízení veřejné zakázky „ Podpora vzdělávání v technických oborech“. Kampaň chce reagovat na stále se zvyšující rozdíl mezi požadavky firem a možnostmi obsadit pracovní místa kvalifikovanými odborníky.

„Rozdíl se stává brzdnou silou rozvoje, nejen Libereckého kraje. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků v technických profesích pociťují firmy v celé České republice i dalších zemích Evropské unie,“ vysvětlil záměr náměstek hejtmana Petr Doležal, pověřený vedením resortu školství, mládeže, tělovýchovy a sportu..

Cílem kampaně je podle něj zvýšení zájmu mladých lidí o technické obory. Je zaměřena nejen na samotné mladé lidi, ale i na ty, kteří mají bezprostřední vliv na volbu vzdělávací a profesní kariéry - tedy rodiče, pedagogy a výchovné poradce. Smyslem kampaně a její základní myšlenkou je moderními formami popularizovat toto odvětví, zvýšit jeho prestiž a vyzdvihovat úspěchy, kterých se podařilo dosáhnout.

„Důležitou součástí kampaně je také snaha o zlepšení spolupráce mezi středními školami a průmyslovými podniky. Vzájemná komunikace těchto dvou subjektů je životně důležitá, neboť školy by měly pružně a ochotně reagovat na požadavky privátních subjektů a ty by zase na druhou stranu měli najít dostatek chuti a prostoru své požadavky kvalifikovaně prezentovat. A bez této spolupráce se současnou situaci nepodaří zvrátit,“ míní náměstek hejtmana.

Kampaň byla zahájena již v roce 2007 a byla realizována společností WERBUNG BOHEMIA s.r.o. Její dosavadní průběh je ze strany zaměstnavatelů a škol hodnocen jako zdařilý. Aby se podařilo změnit dosavadní názor většinové populace na technické obory, je nutné dlouhodobé a cílené působení.

„Resort školství, mládeže, tělovýchovy a sportu má zájem v kampani pokračovat. Z tohoto důvodu je předkládáno vyhlášení této veřejné zakázky, na jejímž základě bude vybrán subjekt, který na dosavadní kampaň naváže. V první fázi budou náklady na realizaci kampaně hrazeny z prostředků kraje Do budoucna by měla být kampaň financována zdroji Evropských strukturálních fondů,“ informoval Petr Doležal a s tím, že  předpokládaná hodnota  veřejné zakázky je  cca 3,2 mil. Kč včetně DPH.

Financování VZ:

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 800.000,- Kč ročně, přičemž odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu má ve svém rozpočtu na rok 2008 alokovánu celkovou částku ve výši 1.500.000,- Kč. V rámci této akce budou hrazeny finanční prostředky vyplývající z předmětné veřejné zakázky. V následujících letech bude na kampaň na podporu vzdělávání v technických oborech nárokována částka odpovídající nejvýhodnější nabídce.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky