Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Informace o provozu na komunikacích II. třídy ve městě Semily

Ing. Jakešová Stanislava

  • 30. 03. 2007 00:00
  • 106/1999

Sdílet článek

[id:6607|autor:Ing. Jakešová Stanislava|email:stanislava.jakesova@kraj-lbc.info|telefon:485 226 471|mobil:|aktualizace:]

Informace týkající se provozu na komunikacích II. třídy ve městě Semily:
1. V současné době probíhá územní řízení na stavbu "Obchodní centrum - Semily" investora "Jaroslav Třešňák" (investora zastupuje společnosti POREA - Zuzana Pudlačová). V rámci navržené stavby je navrženo kapacitní parkoviště, které je napojena na stávající komunikaci II. třídy (souběh komunikací II/289 a II/292) v Nádražní ulici v bezprostřední blízkosti stávající křižovatky ulic Luční (II/292) a Nádražní (II/289). Tato nová křižovatka v bezprostřední blízkosti jedné z nejzatíženějších křižovatek v Semilech se mi nezdá jako nejlepší řešení problému. Pokud je to však pro vlastníka komunikace a přilehlého chodníku, kterém je dle evidence nemovitostí Libeecký kraj a Krajská správa silnic Libereckého kraje, přijatelné řešení, žádám o podání informace jaké bezpečností opatření a bezpečností prvky je investor povinen na komunikaci realizovat na základě podmínek vlastníka komunikace, kterým je Liberecký kraj. Jedná se o bezpečnostní prvky ve smyslu požadavků novelizací norem ČSN 73 6101 Projektování silnic a dálnic a ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací, a ve smyslu Technických podmínek TP 131 Zásady pro úpravy silnic včetně průtahů obcemi. Na zmíněné komunikaci ve směru do centra města je silná doprava nejen motorové dopravy, ale také cyklistů a školní mládeže. ČSN 73 6110 Projektování místních komunikací platí "...i pro průtahy silnic v zastavěném území nebo území určeném k zastavění". Proto je nutno respektovat novelu normy, která zdůrazňuje jak bezpečnostní prvky ve prospěch pěších, tak vedení cyklistů v rámci komunikace. Podle kapitoly 10.4. Cyklistická doprava je doporučeno 10 tis. vozidel za 24 hodin a 20 jízdních kol v jednom směru za špičkovou hodinu. V rámci řešení Nádražní ulice není v současné době dostatek prostoru pro návrh cyklistického pruhu, ale neměl by se zužovat jízdní pruh.
2. Současně vás žádám o informaci, kdy bude provedena komplexní rekonstrukce komunikace II/292 v ulici 3. května v úseku od Sokolovny k Nemocnici. Tento úsek byl projektově pro územní řízení zpracován již v roce 2002, ale dosud nebyl realizován, ačkoli původně byla stavba prezentována jako související stavba s výstavbou kanalizace v ulici 3. května. V té době jsem se ještě na přípravě podílel. Následně jsem se ptal bývalého i současného vedení města, ale nedozvěděl jsem se žádnou konkrétní informaci. Žádám proto o informaci, z jakého důvodu nebyla stavba opravy komunikace II/292 v úseku Sokolovny - Nemocnice realizována a kdy bude realizována. Vzhledem ke skutečnosti, že Liberecký kraj v posledních letech do oprav komunikací na Semilsku výrazněji neinvestoval, nemyslím si, že by pravým důvodem měl být nedostatek finančních prostředků.

Odpovědi naleznete v příloze.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky