Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Zimní údržba silnice mezi Libercem a Českou Lípou

Mgr. Martin Hýsek

právník

  • 24. 01. 2018 00:00
  • 106/1999

Sdílet článek

Předmět žádosti:

Žadatel žádal o informace týkající se zimní údržby komunikací na trase Liberec – Česká Lípa. Konkrétně chtěl vědět:

1) zda se od podzimu 2016 provádí zimní údržba komunikací na trase Liberec – Česká Lípa, a to počínaje průtahem v Liberci a jakým způsobem,

2) kdo má zajištění zimní údržby na tomto úseku ve své působnosti,

3) pokud má na části této komunikace zimní údržbu v působnosti Liberecký kraj, jak ji zajišťuje, aby byla provedena včas a v dostatečné míře,

4) pokud nemá na části této komunikace zimní údržbu v působnosti Liberecký kraj, jak postupuje vůči odpovědné osobě, aby byla zajištěna sjízdnost,

5) kdo tuto údržbu kontroluje,

6) zda se projevila nějaká úspora pohonných hmot za zimní údržbu v zimě 2016/2017 oproti předchozím třem zimám,

7) zda uvažuje Liberecký kraj o zřízení mobilní aplikace, která by zveřejňovala aktuální stav údržby silnic, podobně jak to udělal Královéhradecký kraj, kde má uživatel možnost zjistit, v jakém časovém rozmezí byla silnice ošetřena, a případně zvolit bezpečnější trasu.

Odpověď na žádost:

KÚ LK k jednotlivým bodům žádosti sdělil následující:

Ad 1) Zimní údržba na silnici I/13 a I/9 mezi Libercem a Českou Lípou se provádí a je zařazena do prvního pořadí. (I. pořadí – udržuje se celá šířka a délka vozovky; náledí a zbytková vrstva sněhu po pluhování o tloušťce menší než 3 cm se odstraňuje posypy chemickými rozmrazovacími materiály.) Tato silnice je ve vlastnictví České republiky, což vyplývá ze zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a jejím majetkovým správcem Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Ad 2) Zimní údržba státních silnic I. třídy v zimním období 2017/2018 na území Libereckého kraje bude zajištěna Sdružením ESAT (EUROVIA CS, a.s., Silnice LK a.s., AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o., Technické služby města Liberce). Údržba je rozdělena do tří oblastí.

Ad 3) Liberecký kraj zimní údržbu ve své působnosti nemá ani na části této komunikace. Vše je v kompetenci Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Ad 4) Možnosti postupu Libereckého kraje vůči odpovědné osobě k zajištění sjízdnosti jsou do značné míry omezené, neboť Liberecký kraj není vlastníkem silnic I. třídy na svém území. Jedinou možností je intenzivní jednání ze strany zástupců Libereckého kraje směrem k Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Ad 5) Zimní údržbu předmětné silnice kontroluje Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Ad 6) KÚ LK nedisponuje informacemi o tom, zda se projevila nějaká úspora pohonných hmot za zimní údržbu v zimě 2016/2017 oproti předchozím třem zimám, a to vzhledem ke skutečnosti, že daný úsek silnice je ve správě Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Ad 7) V letošním roce k zřízení mobilní aplikace, která by zveřejňovala aktuální stav údržby silnic, nedojde. Liberecký kraj po ukončení zimního období bude s Královehradeckým krajem konzultovat, jak se daná aplikace osvědčila, a následně se rozhodne o jejím založení v návaznosti na její přínos a nákladnost.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky