Vnitřní členění rozpočtu Libereckého kraje nad rámec rozpočtové skladby
- 09. 06. 2009 10:00
- 106/1999
Předmět žádosti o poskytnutí informace:
- Používáte při práci s rozpočtem kraje kromě členění podle rozpočtové skladby i nějaké jiné členění, které Vám např. umožňuje sledovat nějakou věcně vymezenou část rozpočtu, např. projekt, dotační aktivitu apod.?
- Za podmínky kladné odpovědi na 1. otázku:
Popište prosím stručně toto členění a případně poskytněte metodiku jeho používání, číselníky členění apod. - Popište výčet účelů, ke kterým se takové členění používá.
- Jde o jeden centralizovaný číselník, jehož používání je závazné pro celý úřad, nebo jde o věc např. jednotlivých odborů, které si nějaké členění vytváří pro vlastní potřebu?
- Pokud existuje jeden centralizovaný číselník členění rozpočtu – kdo vykonává jeho správu (odbor/útvar, pracovní pozice zaměstnance)?
- Je členění rozpočtu používáno pouze pro některé části rozpočtu, např. zájmově vymezené, nebo je aplikován na celý rozpočet (ve výdajové i v příjmové části)?
- Existují nějaké výjimky v rámci členění rozpočtu? Pokud ano, popište je.
- Máte pro toto členění i podporu v rámci vašeho ekonomického informačního systému (jinak řečeno, používáte toto členění při pořizování a úpravách rozpočtu a následně účtování v rámci vašeho ekonomického informačního systému), nebo má toto členění pouze pomocný charakter, tudíž se s ním nepracuje v informačních systémech a toto členění je vedeno pouze v nějaké pomocné evidenci (třeba i mimo nějaký informační systém – např. v aplikaci MS Excel)?
- Pokud je používání vašeho členění podporováno i v rámci vašeho ekonomického informačního systému, pracujete se s ním i při práci s rozpočtovým výhledem? Pokud ano, popište prosím stručně, zda pak řešíte i takové záležitosti jako např. identifikace návratné finanční výpomoci v rámci několika let (letos poskytnutí, v následujících dvou letech vratka) a případné následné změny (např. změna rozložení částek vratky v letech a tím i vyvolaná změna celkového objemu příjmů v daných letech a tím i ovlivnění objemu a struktury výdajů).
- Jak dlouho takové členění používáte, jaké s ním máte zkušenosti, případně jaké úmysly dalšího rozvoje?
- Vyhovuje vám používané členění?
- Účastnil se na tvorbě vámi používaného členění případně i dodavatel vašeho ekonomického informačního systému? Pokud ano, jakým způsobem?
- Uvítali byste vydání vyhlášky či směrnice MF, která by řešila tuto oblast, tzn. zavedla další vnitřní identifikaci rozpočtu krajů, resp. územních samosprávných celků a pokusila se sjednotit tuto oblast?
- Můžete nám poskytnout kontakt na Vašeho pracovníka, který by nám (v případě potřeby) byl ochoten poskytnout ještě další doplňující či upřesňující informace, vztahující se ke shora uvedené problematice?
Odpověď:
- Ano.
- Sledování jednotlivých aktivity resp. transferů je zajišťováno prostřednictvím „jedinečného“ ORGu v účtovém rozvrhu.
- Jednotlivé transfery, aktivity.
- Jedná se o systémové řešení, které je aplikováno průřezově celým rozpočtem kraje.
- Nejedná se o správu, ale nastavený systém (viz. bod 4)
- Je aplikován u výdajové části rozpočtu, u příjmové v drtivé většině postrádá smysl (daňové příjmy, poplatky za odběr podzemních vod apod.)
- Neexistují.
- Členění popsané výše již svou povahou předurčuje, že je součástí systému.
- Pokud je zde na mysli skutečnost, zda systém „automaticky“ generuje některé výstupy do rozpočtového výhledu, tak nikoliv.
- Zkušenosti jsou obecně dobré. Kraj používá toto členění, ve stále širší a dokonalejší formě, od svého vzniku.
- Ano.
- Ne.
- Ne.