Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Veřejné služby v přepravě cestujících ve veřejné linkové meziměstské dopravě v období let 2017-2020
- 25. 08. 2021 14:37
- 106/1999
Předmětem žádosti: žadatel požadoval poskytnutí informací týkající se smluv, uzavřených mezi Libereckým krajem se sídlem U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2, IČO: 708 91 508, jako objednatelem a všemi poskytovateli služeb, jejichž předmětem jsou veřejné služby v přepravě cestujících ve veřejné linkové osobní meziměstské dopravě, zajišťované krajským úřadem na území kraje, a to za období od 1.1. 2017 do 31.12. 2020, přičemž se jedná u každé jednotlivé smlouvy o následující informace:
- Kdy byla předmětná smlouva uzavřena.
- Pro jaké území byla smlouva uzavřena.
- Kdo je poskytovatelem předmětných služeb.
- Jaký byl konkrétní předmět smlouvy.
Dále žadatel požadoval sdělní konkrétních údajů, vyplývajících z uzavřených smluv:
- Kolik kilometrů byla za každý kalendářní rok dle předmětné smlouvy ujeto a účtováno.
- Jaký byl průměrný počet používaných autobusů.
- Jaký byl průměrný počet zaměstnanců dodavatele.
- Spotřeba PHM v litrech za každý rok.
- Poskytnutá a předpokládaná úhrada poskytovateli služeb od objednatele služeb.
V souvislosti s výše uvedeným žadatel požadoval sdělení, zda jsou KÚ LK v souvislosti s uzavřenými smlouvami známy následující údaje:
- Průměrná výše tržeb poskytovatele služeb za každý rok plus veškeré další výnosy z předmětné smlouvy
- Výše přímých mezd objednatele
- Cena spotřebovaných pohonných hmot
- Cena oprav a údržby vozidel
- Cena použitých pneumatik
- Cena ostatního přímého materiálu
- Provozní režie
- Správní režie
- Odpisy
Odpověď na žádost:
K výše uvedenému KÚ LK zaslal v příloze č. 1 zpracovaný přehled uzavřených smluv a částečně informace dle žadatelovi specifikace. V daném přehledu jsou uvedeny také odkazy na registr smluv, kde jsou jednotlivé smlouvy zveřejněny, a kde jsou některé informace k naleznení.
Podle § 6 odst. 1 InfZ „pokud žádost směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může povinný subjekt co nejdříve, nejpozději však do sedmi dnů, místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace, zejména odkaz na internetovou stránku, kde se informace nachází“.
Informace týkající se průměrného počtu zaměstnanců, spotřeby PHM v litrech za každý rok a informace o tom jaký byl průměrný počet používaných autobusů u smluv vyspecifikovaných v příloze č. 1, KÚ LK nemohl poskytnout, protože je nemá a není povinen je mít, a to s ohledem na ust. § 2 odst. 4 InfZ. O tomto KÚ LK vydal rozhodnutí o částečném odmítnutí informace podle § 15 odst. 1 InfZ.
Přílohy ke stažení
- Uzavrene smlouvy linkova doprava 2017-2020 final (.pdf)196 kB25. 08. 2021 15:32