Starostové LK si podmínky soutěže na autobusové dopravce vykládají chybně, jedná se o záměr jak nastartovat předvolební kampaň?
- 30. 05. 2012 15:53
- Rozvoj
(Liberec, 30. května 2012) Ve včerejším zpravodajství proběhla zpráva o chystaném výběrovém řízení na autobusové dopravce v Libereckém kraji. Diskusi vzbudilo hned několik podmínek výběrových řízení, které Liberecký kraj vypsal. Chybnou interpretací jednoho z kvalifikačních předpokladů uchazečů mohl u veřejnosti vzniknout dojem, že uchazeč musí splnit podmínku nájezdu nejméně deseti milionů kilometrů v Libereckém kraji za poslední tři roky, což by byla prakticky nesplnitelná podmínka. Tuto chybnou interpretaci lze považovat za účelovou.
Tvrzení Libereckého kraje potvrzuje dokument „Odůvodnění veřejné zakázky“, který schválilo 29. 5. 2012 zastupitelstvo. Zde je uvedeno, že zadavatel bude vyžadovat prokázání poskytnutí významné služby poskytnuté pro zadavatele (ve smyslu ustanovení § 2 odst. 1 ZVZ) nebo jinou osobu, spočívající v poskytování dopravy v oblasti veřejná linková doprava v každém z posledních tří let o ročním objemu (v km) odpovídajícím minimálně hodnotě stanovené zvlášť pro každou příslušnou dílčí část veřejné zakázky, pro niž uchazeč bude podávat nabídku. Tyto minimální požadované roční hodnoty budou následující: pro dílčí část veřejné zakázky č. 1 „Západ“ – 3.400.000 km, pro dílčí část veřejné zakázky č. 2 „Sever“ – 2.400.000 km, pro dílčí část veřejné zakázky č. 3 „Východ“ - 5.100.000 km.
Je tedy úplně jedno, zdali uchazeč „najezdil“ kilometry v Libereckém kraji, České republice nebo kdekoliv po Evropě, podstatné je, aby jeho výkony měly charakter veřejné linkové dopravy. Nehledě na fakt, že tento počet km, je součtem za všechny tři vypisované oblasti. Do výběrového řízení se mohou dopravci hlásit na každou dílčí oblast zvlášť. Počty km v jednotlivých oblastech jsou odvozeny od stávající reálné situace k dubnu letošního roku.
Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu se domnívá, že interpretace Starostů LK je záměrná a zcela účelová. Doprava je mediálně velmi vděčná, nicméně téma výběru dopravců na dalších 10 let je zcela nevhodné pro předvolební kampaň.