Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Rozvoj cyklistické dopravy v LK v letech 2014-2020 nečekají převratné změny

Mgr. Langer Jiří

  • 05. 02. 2014 17:05
  • Doprava
  • Rozvoj

Sdílet článek

Liberecký kraj připravuje aktualizaci "Programu cyklistické dopravy v LK na období 2014-2020“.

Ta navazuje na předchozí dokument, který byl poprvé schválen v roce 2008 a aktualizován pro rok 2013.

„Nečekají se převratné změny. Stále bude založen na podpoře dvou pilířů – cyklodopravy a cykloturistiky a podpoříme budování dálkových tras,“ řekl v úvodu radní pro dopravu Vladimír Mastník, který se jednání zúčastnil spolu s náměstkyní hejtmana pro cestovní ruch Hanou Maierovou, národním cyklokoordinátorem Jaroslavem Martínkem, koordinátorkou cyklodopravy v LK Ivetou Moravcovou, starosty obcí a dalších hostí.

Zároveň ale chce pracovat s novými trendy v podpoře cyklistické dopravy. To co bude všechny města a obce LK zajímat z nové koncepce, tak to bude především dotační titul na podporu cyklistické dopravy a cykloturistiky (viz mapka v příloze).

„Je jasné, že tento dotační titul bude finančně omezen a bude si třeba stanovit určitá kritéria při přidělování dotace. Na jedné straně je tu jasně deklarovaný zájem kraje podporovat výstavbu dálkové sítě na území kraje, na druhé straně jsou tu pak určité požadavky ze strany měst a obcí na projekty související s cyklistikou,“ řekl Jan Martínek.

A právě v tomto momentě přichází LK s novou myšlenkou své podpory cyklistické dopravy. „Vychází se z principu, že za rozvoj cyklistické dopravy jsou odpovědny obce a města, nikoliv kraj, ale ten se na druhou stranu nezříká odpovědnosti s nimi spolupracovat,“ upozornila Iveta Moravcová s tím, že LK ale nechce, aby tato spolupráce byla postavena na podpoře konkrétních opatření formou ad-hoc, ale především na principech systematického plánování a koncepce ze strany měst. LK využil možnosti propojit pracovní jednání k aktualizaci koncepce se vzdělávacím programem Cyklistické akademie, který je zaměřen především na města.

V rámci semináře se v diskusi objevily i problémy, který brání městům a obcím rozvoji cyklistické dopravy. Proto je potřeba, aby LK pomohl při:

-          prosazení cyklolegislativních změn - více:

http://www.cyklodoprava.cz/legislativa/tematicke-okruhy-zmen-predpisu

-          prosazení projednání nových TP 179, které „leží“ už tři roky na ŘSD  - více:

  •  

-          připomínkování možnosti podpory cyklistické dopravy z IROP pro plánovací období 2014 – 2020.

-          „Jde o to, že v září 2013 byla v pracovních podkladech pro IROP lepší než verze ve vztahu k cyklistické dopravě, než ve verzi z prosince 2013. Zkušenosti z ROP Střední Morava, nebo ROP Jihovýchod ukazují, že je vždy lepší mít samostatný cíl na podporu cyklistické dopravy. 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky