Rada LK zrušila veřejnou zakázku na údržbu krajských silnic
- 05. 09. 2012 13:03
- Rozvoj
Rada Libereckého kraje na svém včerejším zasedání zrušila veřejnou zakázku „Zajištění údržby silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji pro období let 2013 až 2023“. Rada kraje k tomuto rozhodnutí dospěla po detailním seznámení s průběhem zadávacího řízení.
Důvodem pro zrušení zadávacího řízení jsou určité nejasnosti v některých pomocných, hodnotících kritériích. Tato neurčitost je objektivně způsobena tím, že zadavatel není v tuto chvíli schopen blíže specifikovat své požadavky na zajištění dispečinku. Liberecký kraj rovněž přihlédl k tomu, že dosud není známá finální podoba monitoringu sjízdnosti silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji a není tedy možné určit jednoznačnou hranici mezi povinnostmi KSS LK a povinnostmi nového dodavatele služeb. „Požadavky na zajištění dispečinku jsou v rámci veřejné zakázky vymezeny obecně, což by mohlo ohrozit regulérnost celého zadávacího řízení. Informace potřebné pro bližší specifikaci na zajištění dispečinku nemá Liberecký kraj ani KSS LK v současné době k dispozici a nelze tedy popsanou neurčitost odstranit,“ říká Martin Sepp, náměstek hejtmana LK pro dopravu. Dodal, že má Liberecký kraj maximální zájem na regulérnosti zadávacího řízení, a proto se rozhodl zadávací řízení zrušit.
„Ukazuje se, že v současné době ovlivňují nastavení dispečinku mimo jiné i nejasnosti ohledně provádění údržby silnic I. třídy. Proti původním předpokladům nebylo dosud Ministerstvem dopravy vyhlášeno VŘ na výběr dodavatelů. V našem kraji, stejně jako ve většině ostatních krajů, je údržba silnic I. třídy úzce svázána s údržbou silnic II. a III. tříd. Mohlo by se tedy stát, že bychom vysoutěžili řešení, které nebude kompatibilní s budoucím prováděním údržby a nastavením dispečinku údržby silnic I. tříd,“ vysvětlil Sepp.
V této chvíli zahájí kraj přípravu koncepce krajského dispečinku a vypracuje studii pro vybudování krajské soustavy meteohlásek a jiných monitorovacích systémů pro účely zajišťování sjízdnosti silnic II. a III. třídy v Libereckém kraji. Po vypracování těchto dokumentů a schválení finálních variant řešení bude možno dostatečně určitě vymezit požadavky na zajištění dispečinku.