Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.
Více informacíProjekt „Společně česko-polské příhraničí“ umožní pohodlně jezdit vlakem do Szklarske Poręby
- 15. 01. 2014 13:28
- Doprava
Na základě schválené žádosti o realizaci projektu „Společně pro česko-polské příhraničí“. Tady jsou informace o historii a očekávání spojených s projektem:
1. Smlouva o vzájemné spolupráci v oblasti zajišťování a organizace veřejné železniční hromadné dopravy v přeshraničním pásmu na úseku železniční tratě Szklarska Poręba Górna – Kořenov byla podepsána hejtmanem LK Martinem PŮTOU a vicemaršálkem Dolnoslezského vojvodství Jerzegem LUZNIAKEM dne 13. prosince loňského roku;
2. Uzavření smlouvy bylo dalším společným krokem obou stran po realizaci rekonstrukce železniční trati Szklarska Poręba Górna – Harrachov a uvedení do provozu v roce 2011;
3. V roce 2010 byl opraven úsek železniční trati Harrachov žst. – státní hranice CZ/P - Szklarska Poreba Górna (OPPS 2007-2013 Cíl 3 (ČR-Polsko) v Euroregionu Nisa), po té byl zahájen provoz železničních vozidel, pro osobní dopravu, na úseku Kořenov – Harrachov – Jakuszyce - Szklarska Poreba Górna. Celý úsek je dlouhý 21 km a pro Liberecký kraj a Dolnoslezské vojvodství provozuje dopravu celoročně společnost GW Train Regio a. s. Smlouva se společností GW Train Regio a.s. je uzavřena do prosince 2015;
4. Od této doby získali obě smluvní strany zkušenosti s provozem přeshraniční dopravy, zejména rekreační;
5. Na základě těchto skutečností byla zahájena realizace projektu „Společně pro česko-polské příhraničí“, ve kterém budou obě strany společně připravovat podklady pro realizaci provozu od prosince roku 2015;
6. Partneři projektu Liberecký kraj a Dolnoslezké vojvodství jsou koordinátory veřejné dopravy a uzavřely smlouvu o spolupráci pro společný provoz na této trati a jak ukazuje současný provoz, je nezbytné řešit některé oblasti tak, aby společný provoz byl konzistentní. Jedná se především o následující oblasti: oblast tarifní, oblast smluvní, oblast provozní, oblast marketingu a vzájemného setkávání, oblast vzájemné spolupráce, oblast napojení na další trasy do vnitrozemí;
7. Obsahem tohoto projektu Společně pro česko-polské příhraničí bude zpracování dokumentu - společná analýza stávajícího provozu zaměřená zejména na problematické oblasti, na základě které bude vytvořen návrh provozu osobní železniční dopravy ve výše uvedeném úseku od roku 2015. Jedná se především o následující oblasti a těžiště:
a. Rozdílnost legislativního a právního rámce mezi Polskem a ČR;
b. Počet cestujících v jednotlivých vlacích;
c. Správnost jízdního řádu;
d. Volba vybraných vozidel do provozu v souvislosti s mezinárodním aspektem;
e. Tarifní problematika;
f. Legislativní překážky na obou stranách;
g. Využití mimořádných vlaků;
h. Pravidelnost, která je závislá na povětrnostních podmínkách;
i. Technické parametry tratě;
j. Jedním z faktorů je možné bezpřestupové vlakové spojení Liberec - Szklarska Poreba Górna, případně návaznosti na spojení Liberec – Jelení Hora.
k. Projet bude ukončen v červenci 2014, finanční rámec projektu je 8 385,33€, realizátorem projektu na české straně je společnost KORID LK spol. s r.o.
8. Jak uvedl pan Vladimír Mastník, člen rady Libereckého kraje, první kroky realizace projektu jsou v současné době zaměřeny na zajištění společného konceptu provozu veřejné dopravy při příležitosti zimních sportovních akcí:
a. FIS MS v letech na lyžích v Harrachově v termínu 13. 3. – 16. 3. 2014;
b. XXXVIII. Ročníku Biegu Piastówa v Jakušicích v termínu 28. 2. – 2. 3. 2014
c. Světového poháru FIS 2014 v Jakušicích v termínu 18. 1. – 19. 1. 2014.
Galerie
Další aktuality
Rekonstrukce úseku železnice na polském území i společné projekty v příhraničí. To byla témata prvního jednání hejtmana a maršálka
- 10. 01. 2025
- Doprava
- Zastupitelstvo