Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ pokračuje
- 20. 09. 2012 08:29
- Rozvoj
Liberecký kraj od konce roku 2010 realizuje projekt s názvem „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného operačního programu a to ve výši 85 % celkových způsobilých nákladů. Zbytek, tedy 15% hradí Liberecký kraj.
Stěžejním cílem projektu je modernizace územní veřejné správy v Libereckém kraji a zefektivnění služeb veřejné správy prostřednictvím vyššího využití informačních a komunikačních technologií v území. Modernizací chce Liberecký kraj zjednodušit a zrychlit výkon veřejné správy pro občany, podnikatele, příspěvkové organizace i obce. Přínosem pro tyto cílové skupiny bude např. digitalizace významných dokumentů či knih ve spolupráci s Krajskou vědeckou knihovnou, vznik jednotné platformy pro důvěryhodné ukládání dokumentů, úspora nákladů spojených s manipulací s dokumenty v listinné podobě, vytvoření digitální mapy veřejné správy Libereckého kraje, která usnadní správu a dostupnost prostorových informací o území, zvýšení kvality a rychlosti služeb poskytovaných krajem a obcemi s rozšířenou působností a další.
Projekt je rozdělen na čtyři etapy, první dvě etapy byly věnovány přípravě zadávacích podmínek pro veřejnou zakázku „Komplexní dodávka technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“. Jedná se o velmi složitou a obsáhlou problematiku. Muselo být vypracováno několik studií proveditelnosti. Zároveň jde z hlediska kraje o velmi vysokou sumu peněz, předpokládaná hodnota zakázky dosahuje 175 mil. Kč bez DPH.
V září 2012 byla ukončena druhá etapa projektu. V závěru této etapy proběhly stavební a technologické úpravy místnosti, která se nachází v hlavní budově Krajského úřadu Libereckého kraje a bude primární místností pro technologické centrum kraje. Technologické centrum bude sloužit pro provozování aplikací a systémů, ukládání dat a zajištění komunikace s uživateli a ostatními složkami státní správy. Tyto práce byly realizovány v hodnotě 1.282.582,-Kč bez DPH.
V současné době se projekt nachází ve třetí etapě a probíhá dlouho připravované nadlimitní výběrové řízení „Komplexní dodávka technologií a služeb v rámci rozvoje e-Governmentu v Libereckém kraji“. Předmětem této zakázky je implementace dílčích částí projektu (elektronická spisová služba, digitální mapa veřejné správy, digitalizace a ukládání dat, vnitřní integrace úřadu a integrace s informačními systémy veřejné správy, datové sklady, manažerské informační systémy a nástroje Business Inteligence a zřízení technologického centra kraje).
Předpokládané ukončení realizace projektu je v červnu 2014.
Více o Integrovaném operačním programu: www.strukturalni-fondy.cz/iop