Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ je úspěšně ukončen
- 04. 12. 2015 15:01
- Rozvoj
Dne 30. listopadu 2015 Liberecký kraj úspěšně ukončil projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“. Realizací tohoto obsáhlého a složitého projektu se Liberecký kraj zabýval od konce roku 2010. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného operačního programu. Celkové výdaje projektu činí 113.800.000,- Kč, z toho Liberecký kraj obdrží dotaci ve výši 85 %.
Dne 26. listopadu, u příležitosti ukončení projektu, projektový tým uspořádal prezentační workshop pro zaměstnance Krajského úřadu Libereckého kraje, kde byly prezentovány výstupy projektu. Akce byla realizovaná pod záštitou pana Marka Pietera, náměstka hejtmana Libereckého kraje. Pan náměstek v úvodním slovu informoval přítomné o důležitosti realizovaného projektu pro celý Liberecký kraj. Dále podal informaci o pořádání podobné akce v lednu 2016 pro obce a příspěvkové organizace kraje. Veškeré podrobné informace budou uveřejněny na stránkách Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“ byl rozdělen na dvě části. V rámci první části bylo vybudováno Technologické centrum pro Liberecký kraj v celkové hodnotě 32.000.000,- Kč, které je nositelem konceptu eGovernmentu. Technologické centrum slouží pro provozování aplikací a systémů, ukládání dat a zajištění komunikace s uživateli (tj. obcemi, příspěvkovými organizacemi, krajem a veřejností) a ostatními složkami státní správy. Centrum je navrženo tak, aby splňovalo nejvyšší nároky a požadavky uživatelů, se zvláštním zřetelem na dostupnost a bezpečnost uložených dat.
Do Technologického centra byly dále implementovány další části projektu v celkové hodnotě 45.000.000,- Kč a to: „Digitalizace a ukládání“ (pořízení Krajské digitální spisovny, Krajského digitálního repozitáře, a souvisejícího softwarového vybavení); díky této části je Liberecký kraj schopen ukládat a uchovávat data a dokumenty, do vyhrazené kapacity 16TB (možnost rozšíření až na 80TB).
„Integrace vnitřního systému Krajského úřadu“; v rámci této části se řešila problematika vnitřního systému chodu úřadu, zejména provázanost softwarových aplikací.
„Elektronická spisová služba“; předmětem byla dodávka systémů a služeb vedoucích k zavedení hostované elektronické spisové služby pro krajský úřad, příspěvkové organizace a obce Libereckého kraje splňující požadavky vyplývající ze zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě.
„Datový sklad“, předmětem bylo vytvoření datových tržišť regionálních statistik a vytvoření jednotného datového skladu.
Dále byla vytvořena „Digitální mapa veřejné správy Libereckého kraje“ v celkové hodnotě 23.600.000,- Kč. Pomocí této mapy je zaznamenáván právní a skutečný stav uspořádání území. Mapa je zdrojem garantovaných prostorových dat nejvyšší míry podrobnosti pro veřejnou správu a občany. Tato část byla realizována pomocí leteckého snímkování, které prováděla dvě letadla pomocí velkoformátových digitálních kamer. Takto bylo pořízeno celkem 28.000 snímků, 3.000 listů ortofotomapy za 90 letových hodin v průběhu 16 měsíců a v objemu zaznamenaných dat v celkovém rozsahu 60TB. Uživatelé z řad veřejné správy, odborné veřejnosti a občané budou moci čerpat informace o území na základě registrace a přihlášení do geoportálu digitální mapy veřejné správy (např. ohledně plánování staveb, zaměření pozemku, stavu dopravní a informační infastruktury).
Marek Pieter, náměstek hejtmana Libereckého kraje, zodpovědný za řízení oblasti ekonomiky, investic, správy majetku a informatiky, tímto zve veřejnost na prezentaci výstupů projektu, která se uskuteční v multimediálním sále Krajského úřadu Libereckého kraje dne 21. 1. 2016 od 9,30 hod. Prezentace bude zaměřena prioritně na možnosti využití části „Hostované elektronické spisové služby“ a „Digitální mapy veřejné správy Libereckého kraje“ pro obce a příspěvkové organizace Libereckého kraje. Účastníci se však dozvědí i další podrobnosti projektu.
Projekt „Rozvoj e-Governmentu v Libereckém kraji“, registrační č. CZ.1.06/.1.00/08.07229 byl spolufinancován z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného operačního programu a z rozpočtu Libereckého kraje.