Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Nové logo i popisky pro návštěvníky. Botanická zahrada dostane ke 130. narozeninám novou vizuální identitu

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec

  • 27. 06. 2024 15:45
  • Kultura

Sdílet článek

Novou vizuální identitu získá Botanická zahrada v Liberci. Změní se logo i vzhled propagačních materiálů či informačních textů pro návštěvníky. Nejstarší zařízení svého druhu v České republice, je častým vyhledávaným cílem turistů nejen z České republiky, ale i ze zahraničí, tak dostane dárek ke 130. výročí založení.

Odhodlání posunout botanickou zahradu na vyšší úroveň motivovalo její tým k velkému kroku, kterým je změna vizuální identity instituce. „Rozhodli jsme se vyhlásit soutěž ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign, která má s tímto typem soutěží bohaté zkušenosti,“ uvedl ředitel Václav Lenk. „Byli bychom velmi rádi, kdyby se do soutěže přihlásilo některé z grafických studií z Liberci či okolí. Věříme, že spolupráce na regionální úrovni by celému projektu dodala přidanou hodnotu.“

„Vizuál každé instituce je první vizitkou, kterou se prezentuje. Zároveň musí být všechny prvky dobře využitelné pro grafické ztvárnění. Je to něco, co patří do rukou profesionálů. Doba nadšených amatérů je, doufám, pryč. Naše organizace nabízejí dobrou službu svým návštěvníkům, proto i jejich prezentace navenek tomu musí odpovídat,“ řekla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Logo, kterým se zahrada momentálně prezentuje, je staré přibližně třicet let. V porovnání s logy institucí podobného charakteru, je nevýrazné a v prezentaci zahrady zaniká. Díky svým tenkým liniím je graficky nepraktické, a proto je důležité najít nové, které bude vyhovovat současným požadavkům propagace.

Nová vizuální identita však není pouze logo, jde o celkový vzhled prezentace zahrady. V areálu se například nachází infografika s naučnými texty. I tyto prvky projdou vizuální proměnou a dostanou nový, sjednocený vizuál. Proměnou projdou propagační materiály, dárkové předměty, odborné publikace a další.

Více informací o soutěži lze nalézt na odkazu https://www.czechdesign.cz/nase-souteze/soutez-na-novou-vizualni-identitu-botanicke-zahrady-liberec.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky