Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Návrh na omezení kamionové dopravy na silnici II/262 Děčín – Česká Lípa v nočních hodinách čeká na schválení

Mgr. Langer Jiří

  • 29. 11. 2013 14:31
  • Rozvoj

Sdílet článek

Dlouholeté stížnosti občanů a představitelů samospráv měst a obcí ležících na komunikaci
II/262, která spojuje Děčín v Ústeckém kraji a Českou Lípu v Libereckém kraji, se intenzivně
řeší už několik měsíců. Včera, 28. 11., bylo v Benešově nad Ploučnicí další jednání.

 Starostové odsud i z jiných částí obou krajů se dozvěděli návrh řešení – uzavřít silnici druhé třídy, která je z půlky v majetku obou krajů, v době od 22. hodiny večerní do 6. hodiny ranní pro tranzitní nákladní dopravu nad 12 tun. Návrh společně předložili radní obou krajů pro dopravu – Jaroslav Komínek z Ústeckého a Vladimír Mastník z Libereckého kraje. Navržené dopravní omezení vstoupí v platnost až po rozhodnutí správního orgánu a představitelé samosprávy do procesu budou ještě mít možnost vstupovat. Přínos, kterým by mělo být alespoň částečné zklidnění dopravy na silnici, která není pro tranzitní dopravu stavěna, ale dopravci ji z ekonomických důvodů stále častěji využívají a používají ji jako náhradní trasu k silnicím v majetku státu (I/9, I/15, I/13), bude vyhodnocen až po několika měsících od nabytí účinnosti.

 Pracovní jednání, s místy bouřlivou diskusí především starostů sídel u II/262, ale také od „jedniček“, kde se zase představitelé samosprávy obávají zvýšení počtu kamionů, začalo prezentací dopravního průzkumu, který objednaly oba kraje. Ten na předmětné trase provedla společnost B & C – Dopravní systémy s. r. o. ve dnech 2., 4. a 6. září l. r. Čísla ze směrového dopravního průzkumu byla zajímavá, například denně projede v těsné blízkosti domů v Březinách, Benešově n. Pl., Františkově n. Pl., Žandově, Stružnici a dalších obcích u „dvojky“ s č. 262 v obou směrech až 485 kamionů přes den a dalších téměř 250 v noci. Jak řekl spoluautor studie dr. Pavel Beneš, asi 80 % z vozidel, která tvoří tzv. zbytný tranzit, přitom zásobuje automobilku v Mladé Boleslavi. Města mezi Děčínem a Českou Lípou tedy pro ně nejsou zdrojem ani cílem a de facto sem vůbec nepatří. Zmíněná studie navíc analyzovala situaci i na trasách, které přivádějí dopravu k II/262, a to v několika uzlových bodech.

Zmíněné rozhodnutí není elegantním řešením, jak z pléna zaznělo, tím by bylo úplné uzavření dopravy pro kamiony, postavení obchvatů v mnoha městech, nové státní páteřní komunikace (alespoň zahájení projektů), urychlené dokončení dálnice D8 a podobně.

„Zejména studie ukázala na nutnost vybudování přeložek státní silnice I/9 a I/13,“ konstatoval Vladimír Mastník.

Návrh obhajoval Jaroslav Komínek, jenž mimo jiné také řekl:

„V tuto chvíli je náš návrh jediným možným řešením. Víme, jak je situace složitá a pro samosprávy citlivá. Proto jsme se s představiteli obcí už opakovaně sešli a mohu také říci, že je to poprvé v historii krajů, kdy se Ústecký a Liberecký kraj spojily k řešení jednoho problému dopravní situace mezi oběma územími. Jiný společný konsensus jsme nenalezli.“

Vladimír Mastník závěrem doplnil, že nebude navrhovat řešení náhradní objízdné trasy po silnici I/9 v úseku Česká Lípa – Nový Bor.

„Tam je to z důvodu vysoké nehodovosti a na silnici I/13 přes Kamenický Šenov jde o nevhodné směrové a výškové vedení trasy silnice,“ zdůraznil radní LK.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky