Náměstek Martin Sepp v dopise řediteli SŽDC: Současný návrh na intervalovou dopravu vlaků Liberec – Tanvald je nepřijatelný
- 30. 09. 2010 16:08
- Školství
Náměstek hejtmana LK pro dopravu Martin Sepp (ČSSD) napsal dnes dopis řediteli Správy železniční dopravní cesty, s.o. Ing. Janu Komárkovi:
Vážený pane generální řediteli,
s velkým znepokojením jsem se seznámil s aktuálním stavem zpracování nového železničního jízdního řádu 2010/2011 a negativní situací v plnění jízdního řádu v případě trati 036 Liberec – Harrachov – Szklarska Poreba. Ta je významnou páteřní tratí, na kterou v rámci již provedené optimalizace navazuje na Jablonecku linková autobusová doprava, vše v závazku veřejné služby Libereckého kraje.
Podle mých informací došlo dne 15. 6.t.r. v Proseči nad Nisou mezi Libercem a Jabloncem (v k.ú. Vratislavice n.N. a Jablonec nad Nisou) k rychlostním omezením pro vlaky díky údajným špatným rozhledovým poměrům na nechráněných železničních přejezdech trati, která vznikla v roce 1888 a do 15. 6. t. r. rozhledové poměry vyhovovaly. Rychlostní omezení se projevila zpožďováním osobních vlaků, ale od té doby se pro zlepšení rozhledových poměrů něco udělalo a předpokládá se, že v dohledné době dalšími opatřeními tzv. pomalé jízdy vlaků s výjimkou jediného omezení skončí, takže by se s delšími jízdními dobami pro osobní vlaky nemělo počítat. Předpokládám, že pokud v rámci Vaší instituce – Správy železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) vznikne rychlostní omezení, stanovené Vaším technickým útvarem, mělo by být učiněno maximum pro jeho odstranění a zabezpečení parametrů trati podle objednávky Libereckého kraje, dále potom měly být podle mého názoru včas přeneseny informace útvaru, který v rámci Vaší instituce jízdní řád zpracovává. Aktuální dostupný návrh jízdního řádu, platného od 12. prosince letošního roku, však s omezeními nadále počítá a byl údajně „uzavřen“.
Důrazně se ohrazuji proti opuštění původního konceptu pravidelné intervalové dopravy v 27 km dlouhém úseku Liberec – Tanvald, jež aktuální návrh obsahuje včetně vlaků, které na trase z Tanvaldu do Liberce urazí 27 km za 1 hodinu a 13 minut a jsou pro pravidelné dojíždění nepoužitelné. Takovýto návrh je v naprostém rozporu s původní objednávkou Libereckého kraje a není pro nás jako objednatele akceptovatelný. Liberecký kraj v žádném případě nebude objednávat a platit nekvalitní osobní dopravu, která v takovémto pojetí nesplňuje standardy dopravní obslužnosti a už vůbec ne páteře dopravního systému.
Žádáme Vás tímto o bezodkladné zjednání nápravy a příslušný útvar SŽDC o zohlednění skutečného stavu trati k prosinci letošního roku a přepracování jízdního řádu zpět do zavedené stávající podoby v duchu platného jízdního řádu, který je objednávkou Libereckého kraje.
S pozdravem náměstek hejtmana Libereckého kraje Martin Sepp, pověřený vedením resortu dopravy