Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Náměstek Martin Sepp v dopise řediteli SŽDC: Současný návrh na intervalovou dopravu vlaků Liberec – Tanvald je nepřijatelný

Mgr. Langer Jiří

  • 30. 09. 2010 16:08
  • Školství

Sdílet článek

 

Náměstek hejtmana LK pro dopravu Martin Sepp (ČSSD) napsal dnes dopis řediteli Správy železniční dopravní cesty, s.o. Ing. Janu Komárkovi:

Vážený pane generální řediteli,

s velkým znepokojením jsem se seznámil s aktuálním stavem zpracování nového železničního jízdního řádu 2010/2011 a negativní situací v plnění jízdního řádu v případě trati 036 Liberec – Harrachov – Szklarska Poreba. Ta je významnou páteřní tratí, na kterou v rámci již provedené optimalizace navazuje na Jablonecku linková autobusová doprava, vše v závazku veřejné služby Libereckého kraje.

Podle mých informací došlo dne 15. 6.t.r. v Proseči nad Nisou mezi Libercem a Jabloncem (v k.ú. Vratislavice n.N. a Jablonec nad Nisou) k rychlostním omezením pro vlaky díky údajným špatným rozhledovým poměrům na nechráněných železničních přejezdech trati, která vznikla v roce 1888 a do 15. 6. t. r. rozhledové poměry vyhovovaly. Rychlostní omezení se projevila zpožďováním osobních vlaků, ale od té doby se pro zlepšení rozhledových poměrů něco udělalo a předpokládá se, že v dohledné době dalšími opatřeními tzv. pomalé jízdy vlaků s výjimkou jediného omezení skončí, takže by se s delšími jízdními dobami pro osobní vlaky nemělo počítat. Předpokládám, že pokud v rámci Vaší instituce – Správy železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) vznikne rychlostní omezení, stanovené Vaším technickým útvarem, mělo by být učiněno maximum pro jeho odstranění a zabezpečení parametrů trati podle objednávky Libereckého kraje, dále potom měly být podle mého názoru včas přeneseny informace útvaru, který v rámci Vaší instituce jízdní řád zpracovává. Aktuální dostupný návrh jízdního řádu, platného od 12. prosince letošního roku, však s omezeními nadále počítá a byl údajně „uzavřen“.

Důrazně se ohrazuji proti opuštění původního konceptu pravidelné intervalové dopravy v 27 km dlouhém úseku Liberec – Tanvald, jež aktuální návrh obsahuje včetně vlaků, které na trase z Tanvaldu do Liberce urazí 27 km za 1 hodinu a 13 minut a jsou pro pravidelné dojíždění nepoužitelné. Takovýto návrh je v naprostém rozporu s původní objednávkou Libereckého kraje a není pro nás jako objednatele akceptovatelný. Liberecký kraj v žádném případě nebude objednávat a platit nekvalitní osobní dopravu, která v takovémto pojetí nesplňuje standardy dopravní obslužnosti a už vůbec ne páteře dopravního systému.

Žádáme Vás tímto o bezodkladné zjednání nápravy a příslušný útvar SŽDC o zohlednění skutečného stavu trati k prosinci letošního roku a přepracování jízdního řádu zpět do zavedené stávající podoby v duchu platného jízdního řádu, který je objednávkou Libereckého kraje.

S pozdravem náměstek hejtmana Libereckého kraje Martin Sepp, pověřený vedením resortu dopravy

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky