Na Kontaktním centru Libereckého kraje se hovoří anglicky, německy i polsky
- 12. 02. 2007 00:00
- Rozvoj
[id:4800|autor:Mgr. Langer Jiří|email:jiri.langer@kraj-lbc.info|telefon:485 226 302|mobil:|aktualizace:]
Více než 80 tisíc dotazů, informací i přání odpověděly, zprostředkovaly či splnily v loňském roce čtyři pracovnice Kontaktního centra Libereckého kraje sídlícího v přízemí budovy Krajského úřadu v Liberci.
„Je to o 12 tisíc kontaktů mezi občany a Libereckým krajem více než v roce 2005,“ zdůraznil Radim Zika, náměstek hejtmana pověřený mimo jiné i vedením resortu informatiky.
„Nejvíce dotazů zodpovídáme přímo na přepážce ve vstupní hale nebo prostřednictvím emailové pošty,“ doplnil s tím, že volají a píší lidé ze všech koutů kraje i mimo něj.
Kontaktní centrum funguje od října
„Nejčastěji podáváme informace o struktuře a fungování krajského úřadu, o činnostech jednotlivých odborů, umíme nasměrovat návštěvníka na konkrétní kompetentní odbor či pracovníky, informujeme o aktuálních projektech a poskytovaných grantech. V poslední době stoupá počet dotazů na odbor dopravy, lidé se také více zajímají o odpadové hospodářství i ochranu životního prostředí,“ shrnuje v krátkosti rozmanitost práce vedoucí Kontaktního centra Zuzana Vašáková.
„Jsme připraveni i na zahraniční návštěvníky, například když se přijdou ptát na státní občanství, kde získají pas a podobně, domluvíme se s nimi anglicky, německy i polsky,“ doplnila.
Nejčastější dotazy prvního letošního měsíce se týkaly nové krajem vydané publikace informující o Programu rozvoje venkova a o čerpání peněz z fondů Evropské unie.
„Řada dotazů se nyní také točí kolem vysazovaní japonského topolu v našich podmínkách. Ten totiž po třech a až pěti letech dorůstá výšky deset až patnáct metrů při průměru
Přepážka, telefony a počítače jsou v Kontaktním centru denně, mimo soboty a neděle, neustále v permanenci od 8 do 18 hodin.
„Je samozřejmostí, že se každý dovolá, kam potřebuje, že mu pracovnice centra namístě poradí nebo vyjedná návštěvu u příslušného úředníka. Hlavně chceme lidem vyřízení jejich požadavků maximálně usnadnit a také urychlit,“ uzavřel náměstek hejtmana