Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mít domov a rodinu: kampaň na podporu náhradní rodinné péče pokračovala i v loňském roce

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 26. 03. 2025 12:34
  • Sociální

Sdílet článek

Liberecký kraj již několik let aktivně podporuje náhradní rodinnou péči prostřednictvím kampaně „MÍT DOMOV A RODINU – Samozřejmost, nebo vzácnost?“. Spolupracuje na tom s osmi doprovázejícími organizacemi. Výroční zpráva za rok 2024 přináší přehled aktivit, které se uskutečnily s cílem zvýšit povědomí o pěstounství a zájem o tuto problematiku. Dále obsahuje statistické údaje k náhradní rodinné péči v Libereckém kraji.

„V roce 2024 bylo na krajském úřadě přijato 51 žádostí o náhradní rodinnou péči, z toho 18 žádostí o osvojení, 11 žádostí o pěstounství a 22 žádostí o pěstounskou péči na přechodnou dobu. Do náhradních rodin bylo zprostředkováno 29 dětí, z toho 11 bylo osvojeno a 18 umístěno do pěstounské péče. Do pěstounské péče na přechodnou dobu bylo v roce 2024 svěřeno 50 dětí z Libereckého kraje,“ uvedla Anna Provazníková, radní pro resort sociálních věcí.

Kampaň v roce 2024 podpořily více než tři desítky osvětových aktivit, na které bylo vynaloženo celkem 396.680 korun. Mezi klíčové aktivity patřily:

  • Týden náhradního rodičovství, který zahrnoval besedy, workshopy a informační stánky.
  • Online propagace – web www.rodinalk.cz a sociální sítě oslovily tisíce zájemců.
  • Putovní výstavy a obecní zpravodaje, které přibližovaly realitu pěstounství veřejnosti.
  • Účast na veletrhu EDUCA EXPO, kde si kvíz o pěstounství vyzkoušelo 906 návštěvníků.

Více informací naleznou zájemci na webu www.rodinalk.cz.

Výroční zpráva je v příloze. 

  • Výroční zpráva ke kampani za rok 2024 (.pdf)
    1 MB
    26. 03. 2025 12:36

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky