Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj hodlá na trati z Martinic do Rokytnice zachovat vlakovou dopravu

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 10. 08. 2021 14:48
  • Doprava
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

S využitím lokálky z Martinic do Rokytnice nad Jizerou pro tramvajovou dopravu počítá ve svých plánech sdružení Krkonošské metro. Liberecký kraj však na této trati hodlá trvale zachovat celoroční provoz vlaků.

„Spolu s Královéhradeckým krajem jsme dokonce sjednali dílčí obnovu vozového parku. Přibližně za rok a půl mají být na lokálce nasazeny známé vozy Regionova Českých drah, které mají vyšší kapacitu, pohodlná sedadla, nízkopodlažní vstup a prostornou toaletu. Jsou lépe vyhovující  i pro vozíčkáře,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.

Nyní denně jezdí po trati s pravidelnými osobními vlaky typické motoráčky řady 810, několikrát týdně nákladní vlak a každoročně i parní vlaky pro turisty.

Liberecký kraj také ve spolupráci s místní samosprávou sdruženou do organizace Krkonoše – svazek měst a obcí již delší dobu plánuje trvalý celoroční provoz nostalgických, z většiny parních vlaků mezi Vrchlabím a Rokytnicí nad Jizerou. „To také souvisí s využitím nádraží Martinice v Krkonoších, které je kulturní památkou,“ zmínil náměstek Sviták. „Na trati z Martinic do Rokytnice ve vzdálenější budoucnosti Liberecký kraj nevylučuje možnost provozu tramvají, jeho podmínkou by však bylo prodloužení dráhy přes město Rokytnice nad Jizerou k lanovkám.“

Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň. Smíšený provoz vlaků a tramvají je v zahraničí v běžném provozu na mnoha místech, v České republice však chybí jeho legislativní ukotvení. Změnit zákon trvá mnoho let. Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,“ uzavřel Sviták.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky