Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Křišťálové údolí otevírá své brány. Zve na sklo, šperky i bižuterii

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 02. 10. 2019 00:00
  • Rozvoj

Sdílet článek

Šperkařství, sklářství a bižuterie jsou obory, které během staletí proslavily zdejší region po celém světě. Liberecký kraj proto uchystal projekt Křišťálové údolí neboli Crystal Valley, který spojuje místní firmy věnující se těmto tradičním odvětvím. Jeho cílem je přilákat více turistů a postavit na tradičním sklářském a bižuterním průmyslu a šperkařském umění nový směr v oblasti cestovního ruchu v kraji.

Marketingové a produktové známky Crystal Valley převzal Liberecký kraj po dvouletých jednáních v květnu letošního roku od jejich dosavadního vlastníka, jímž byla společnost Preciosa.

„Jsem rád, že značka Crystal Valley patří Libereckému kraji. Považuji to za mimořádnou příležitost pro rozvoj cestovního ruchu. Firmy v našem regionu se díky tomu mohou dále rozvíjet a do budoucna se nám otevírají i možnosti pro podporu oblasti cestovního ruchu. Vyhlášená marketingová značka sem jistě přiláká další turisty i z jiných částí republiky,“ uvedl hejtman Martin Půta.

 „Od počátku jednání jsme si byli jistí, že je to správný směr uvažování. Shoda mezi Libereckým krajem a Preciosou byla hned zprvu na marketingových známkách, u produktových to bylo pochopitelně složitější. Jakmile jsme ale dospěli k dohodě, ihned jsme přijali manažera projektu. Je jím zkušený David Pastva, a proto se mohly práce rozběhnout prakticky okamžitě,“ dodala Květa Vinklátová, radní pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Na seznamu potenciálních partnerů je na 160 sklářských, bižuterních, ale také šperkařských firem, živnostníků, muzeí a škol. Po půl roce příprav se jich do projektu zapojilo na pět desítek. „Jsme tedy téměř na třetině. Považuji to za vynikající zprávu a signál, že podnikatelé v této oblasti vkládají do našeho společného záměru důvěru. Věřím, že příští rok v tuto dobu budeme ještě mnohem silnější,“ konstatoval manažer projektu David Pastva.

Projekt Křišťálového údolí se rozbíhá od začátku tohoto měsíce. Již lze navštívit web www.crystalvalley.cz i facebookovou stránku Visit Crystal Valley. Ve dnech 26 a 27. října se uskuteční první Víkend Křišťálového údolí. Během něj se otevřou dveře skláren, bižuterních a šperkařských firem, muzeí a uměleckých škol.

Zájemci budou moci navštívit firmy, které pořádají čas od času dny otevřených dveří, ale i společnosti, které byly dosud zcela uzavřené. Podívají se pod ruce skvělých řemeslníků, vyzkouší si práci na bižuterních špercích anebo vyfouknou třeba skleničku.

Začátkem prosince Liberecký kraj navštíví a s projektem Křišťálového údolí se seznámí bezmála stovka zástupců německých cestovních kanceláří. „V první fázi cílíme na německý trh, protože právě odtamtud k nám přijíždí nejvíce turistů. Německo je blízko a žije tam bohatá klientela. A my samozřejmě chceme, aby k nám přijížděli turisté, kteří touží po autentickém zážitku, ale také nakoupí sklo, bižuterii a šperky. Postupně budeme lákat také turisty z dalších zemí. Věřím, že se toto nové téma odrazí postupně také v zájmu hoteliérů a restauratérů,“ uzavřela Květa Vinklátová.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky