Informace vztahující se k Odboru dopravy
- 09. 09. 2020 15:58
- 106/1999
Žadatel požadoval tyto inforamce, na které KÚ LK odpověděl následovně:
Podání č. 1 ze dne 25. 8. 62731/2020 (ze dne 26. 8. 2020 KULK 63266/2020)
„S ohledem na to, že jsem dnes ve 14 hod. na odboru dopravy nikoho nezastihl, prosíme o poskytnutí informace v tomto rozsahu: docházka pracovníků odboru dopravy od oznámení o kontrole ve věci FO Svatomír Moc, PO MSLOGISTICS s.r.o. Informaci poskytněte na libovolném nosiči, ve lhůtách stanovených zákonem č. 106/1999 Sb.
Odpověď:
Krajský úřad Libereckého kraje má na svých webových stránkách (https://www.kraj-lbc.cz/kontakty) uvedené úřední hodiny pro styk s veřejností. Úřední hodiny lze chápat jako vyhrazenou pracovní dobu úředních osob, kterou věnují jednání s veřejností. Mimo tyto úřední hodiny je samozřejmě možné vyřizovat potřebné záležitosti se zaměstnanci úřadu a to nejlépe po předchozí domluvě na termínu schůzky s konkrétním pracovníkem. Mimo úřední hodiny mohou být zaměstnanci krajského úřadu v rámci své agendy vysíláni na služební cesty, vykonávají dozorovou a kontrolní činnost, popřípadě se mohou účastnit různých jednání, ať už v budově krajského úřadu či mimo tuto budovu. Někteří zaměstnanci (především vedoucí pracovníci) jsou v rámci projednávání jimi připravovaných materiálů také povinni se účastnit jednání ve Výborech zastupitelstva, v Radě a Zastupitelstvu Libereckého kraje. Termín těchto jednání je zveřejněn také na webových stránkách kraje. V případě, že se občan dostaví vyřídit své záležitosti na krajský úřad mimo tyto úřadem stanovené a veřejnosti známé časy, vystavuje se riziku, že požadovanou osobu nemusí zastihnout.
Požadovaná docházka pracovníků odboru dopravy byla přiložena jako příloha č. 1 tohoto dopisu a to za období od dubna 2019 do srpna 2020.
Podání č. 2 ze dne 27. 8. 2020 (KULK 63268/2020, KULK 63707/2020)
„Žádáme o poskytnutí interních předpisů krajského úřadu upravujících pracovní dobu.“
Odpověď:
Pracovní doba zaměstnanců Krajského úřadu Libereckého kraje je upravena v Pracovním řádu Krajského úřadu Libereckého kraje, který byl zasílán přílohou č. 2.
Podání č. 3 ze dne 27. 8. 2020 (KULK 63663/2020, KULK 63708/2020)
„Žádá se poskytnutí interní metodické pokyny v gesci krajského úřadu vztahující se k ukládání subjektivních povinností výzvou.
- Informace poskytněte na libovolném nosiči
- Nežádá se poskytnout informace veřejně známé, dostupné nebo zjistitelné
Odpověď:
Postup pro podávání a vyřizování stížností je upraven Směrnicí Rady Libereckého kraje č. 1/2017 - Pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností, která je zveřejněna na webových stránkách kraje, (https://pravni-odbor.kraj-lbc.cz/getFile/id:538017/lastUpdateDate:2018-03-28+14:36:59/image.jpg). Tento dokument Vám zasíláme přílohou č. 3. KÚLK nemá jiný interní dokument, který by řešil ukládání povinností výzvou. V dané věci se řídí § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.
Podání č. 4 ze dne 28. 8. 2020 (KULK 63857/2020, KULK 63861/2020)
- Žádá se o sdělení, kdy krajský úřad ve věci zahájil kontrolu obou subjektů (Svatomír Moc, MSLOGISTICS s.r.o.) a jaké kontrolní úkony do dnešního dne realizoval.
- Žádá se o sdělení, zda praxe použitá ve věci obou subjektů (odmítat kontrolní úkony a namísto toho udělovat pokuty) je praktikována běžně v praxi kontrolní činnosti krajského úřadu nebo zda je uplatňována pouze při činnosti odboru dopravy.
- Žádá se o sdělení, zda vedoucí odboru dopravy bude postupovat dle návrhů obsažených v předchozích podáních nebo zda má podatel věc řešit v součinnosti s jinými orgány.
Odpověď:
Kontrola byla zahájena v souladu s ust. § 5 odst. 2 písm. b) zákona č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů, doručením oznámení o zahájení kontroly kontrolované osobě. Do 28. 8. 2020 byly realizovány tyto kontrolní úkony: doručení oznámení o zahájení kontroly a záznamy z místa kontroly. Krajský úřad Libereckého kraje, odbor dopravy, neodmítá kontrolní úkony – kontrolní úkony jsou prováděny vždy podle skutečností v daném případě. Návrhy učiněné v odvolání proti rozhodnutí Krajského úřadu Libereckého kraje budou řešeny v rámci odvolacího řízení.
Podání č. 5 ze dne 31. 8. 2020 (KULK 64107/2020, KULK 64349/2020)
„Jelikož nebylo možno nahlédnout do spisu na pracovišti správního orgánu, žádá se poskytnout všechny listiny správního spisu do datové schránky podatele, postupem a ve lhůtách stanovených zákonem č. 106/1999 Sb.“
Odpověď:
Krajským úřadem Libereckého kraje, odborem dopravy bylo pod č. j.: OD 391/20/67.1/20085/Li vedeno odvolací řízení ve věci přestupku společnosti Goodwill invest s.r.o., IČ: 01569546, U dubu 691/48, 147 00 Praha 4. V dané věci bylo dne 29. 7. 2020, pod č. j.: 391/20-4/67.1/20085/LI vydáno rozhodnutí, kterým bylo potvrzeno rozhodnutí správního orgánu I. stupně (Magistrátu města Liberec, odboru dopravy) a toto nabylo právní moci dne 31. 7. 2020, kdy bylo doručeno do datové schránky uvedené společnosti. Dne 25. 8. 2020 byl kompletní spisový materiál zaslán zpět správnímu orgánu I. stupně a tomu byl doručen dne 26. 8. 2020. Nelze tedy vyhovět žádosti o poskytnutí všech listin do správního spisu, neboť spis již Krajský úřad Libereckého kraje, odbor dopravy nemá k dispozici.
Podání č. 6 ze dne 1. 9. 2020 (KULK 64353/2020)
„Žádá se poskytnout podklady, ze kterých Ing. Lipský čerpal své informace o době a průběhu návštěv pracovníka podatele na odboru dopravy krajského úřadu (úřední záznamy, jiné dokumenty). Podklady se žádá poskytnout postupem dle zákona č. 106/1999 Sb.“
Odpověď:
Informaci o návštěvě podatele na Krajském úřadu Libereckého kraje, odboru dopravy byly získány dne 31. 8. 2020 ústně od pracovníků odboru dopravy.
Podání č. 7 ze dne 1. 9. 2020 (KULK/64354/2020, KULK 64667/2020)
Žádá se o informace:
- „Zda advokát najatý vedoucím odboru dopravy obdržel palmáre z prostředků krajského úřadu; v jaké výši, zda byl advokát najat v rámci řádné soutěže nebo jednostranným rozhodnutím vedoucího dopravy; údaje o advokátovi (jméno, příjmení, sídlo, číslo ČAK).
- Pokud byl advokát najat ze soukromých prostředků vedoucího odboru dopravy, a není ve smluvním vztahu s krajským úřadem, žádá se poskytnout informaci o obsahu podkladů, které byly advokátu krajským úřadem předány.
Informace poskytněte nejpozději ve lhůtě dle zákona č. 106/1999 Sb.
Odpověď:
Na Vámi specifikovaný účel nebyly z rozpočtu Krajského úřadu Libereckého kraje vynaloženy žádné finanční prostředky.