Informace projektu III/2634 a III/2636 Kozly
- 19. 04. 2011 14:00
- 106/1999
Předmět žádosti o poskytnutí informace:
viz příloha
Odpověď:
Dne 5. 4. 2011 obdržel Liberecký kraj, Odbor kanceláře hejtmana Vaši žádost o informaci podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím k projektu „III/2634 a III/2636 Kozly“. K vyřízení Vaší žádosti byl pověřen Odbor dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje (dále jen „OD KÚ LK“), který je správcem rozpočtu dopravních projektů, které jsou i spolufinancovány z Evropské unie, v tomto případě v rámci Regionálního operačního programu NUTS II – Severovýchod.
K Vašim dotazům, které jste vznesla vůči Úřadu regionální rady, vůči příspěvkové organizaci Krajské správě silnic Libereckého kraje, Vám OD KÚ LK sděluje, že oba subjekty Vám poskytly úplné informace. Jelikož se Vám tyto informace zdají stále neúplné, OD KÚ LK Vám zasílá ještě další vysvětlující informace, které by Vám měly již zaslané odpovědi doplnit.
Str. 1, odst. 1, add 1:
Odstavná plocha před domem č. p. 96 nebyla součástí výše uvedeného projektu, nebyla součástí plateb zhotoviteli – provedené práce se shodují s pracemi, které byly vyfakturovány na základě uzavřené smlouvy o dílo se zhotovitelem stavby, společností SaM silnice a mosty, a.s. Česká Lípa, což bylo potvrzeno Úřadem regionální rady – územním odborem Liberec, při proplácení dotace oproti fakturám předloženým zhotovitelem, tak i Státním fondem dopravní infrastruktury, který poskytl finanční prostředky na předfinancování podílu EU u výše zmíněných faktur. Ve věci provedené úpravy povrchu před domem č. p. 96, jehož vlastníkem je p. Jaromír Rytina, bytem Kozly 96 (manžel bývalé starostky Obce Kozly pí Rytinové – zmiňované ve Vašem dopise ze dne 27. 3. 2011), se musíte dotázat buďto zhotovitele stavby, nebo vlastníka objektu p. Rytiny, na základě čeho byla odstavná plocha zrealizována a jakým způsobem byla tato plocha financována. Liberecký kraj se v žádném případě na tomto jako investor stavby nepodílel.
Str. 1, odst. 1, add 2:
Původní napojení místní komunikace na silnici III/2636 bylo zrušeno z důvodu, že tvořilo dopravní závadu na připojení. Vjezd na silnici III/2636 byl v podélném sklonu (stoupání), jeho zaústění do silnice III/2636 bylo pod ostrým úhlem a řidiči vjíždějícímu na krajskou silnici nebyl zajištěn dostatečný rozhled na provoz po silnici III/2636:
- při pohledu do zpětného zrcátka nebylo vidět zezadu přijíždějící vozidlo, při otočení hlavy řidiče vlevo překážel řidiči v rozhledu střední sloupek osobního vozu,
- při pohledu vpřed čelním oknem neměl řidič vjíždějící na silnici III/2636 při odbočení vlevo rozhled přes horizonty připojení a silnice III/2636, odkud mohla přijíždět protijedoucí vozidla.
Toto připojení bylo z výše uvedených důvodů zrušeno a ponecháno pouze to, které se nachází nad dětským koutkem. Celá tato lokalita zůstala napojena a nedošlo tedy k jejímu nenapojení. Betonový obrubník nacházející se na straně připojení při dešti zabraňuje tomu, aby dešťová voda nacházející se na povrchu komunikace stékala mimo vozovku a dešťovou kanalizaci mohla tak podmáčet pozemky a stavby nacházející se podél pod touto krajskou silnicí.
Str. 1, odst. 1, add 3:
Poškozené místo nebylo součástí výše uvedeného projektu a nacházelo se již na „místní komunikaci“, která je ve vlastnictví Obce Kozly. Bylo v možnostech Obce Kozly se se zhotovitelem domluvit na případné opravě povrchu „místní komunikace“ během stavby, protože zástupce Obce Kozly se kontrolních dnů účastnil. Jednotlivé kontrolní dny se dle potřeby konaly v místě stavby nebo na Obecním úřadu Kozly.
Str. 1, odst. 1, add 4:
Instalace betonového obrubníku byla součástí projektu a tento obrubník byl nainstalován po vnitřní straně oblouku, kam je i naspádován příčný sklon komunikace. Pokud by tento obrubník nainstalován nebyl, povrchová voda by stékala na soukromé pozemky mimo komunikaci místo toho, aby byla svedena do příkopů podél komunikace nebo do dešťové kanalizace.
Str. 1, odst. 1, add 5:
V tomto místě došlo k sesuvu silnice III/2634 z důvodu podmáčení spodní stavby vývěrem pramenu spodních vod napovrch. V rámci projektu bylo zrealizováno odvodnění, tj. vybudování propustku, který převáděl spodní a dešťovou vodu z příkopu na druhou stranu komunikace. Vybudování propustku způsobilo zvýšení nivelety komunikace v tomto místě a tím i znemožnění přístupu na pozemky, které byly z původní komunikace již připojeny. Z tohoto důvodu bylo vybudováno nové napojení těchto pozemků. I tento sjezd byl součástí projektu a leží na pozemku investora.
K Vašim dalším požadavkům uvedeným na str. 2, odst. 2 Vašeho dopisu ze dne 4. 4. 2011 Vám OD KÚ LK sděluje, že Vám zasílá:
Add 1: 8 zápisů z jednání kontrolních dnů, které se konaly pravidelně na stavbě a v kanceláři starostky obce a kterých se i starostka obce účastnila (není však vždy uvedena ve jmenovitém seznamu, protože podle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích v platném znění a její prováděcí vyhlášky nemá investor stavby povinnost uvádět osoby, které se nepodílejí na realizaci stavby),
Add 2: podpisy a jména účastníků kontrolních dnů podílejících se na realizaci stavby jsou uvedeny v zápisu z kontrolních dnů (zástupci zhotovitele a investora stavby),
Add 3: písemné vyjádření Obce Kozly ve stádiu přípravy stavby, které Krajská správa silnic Libereckého kraje obdržela před zahájením stavby (č.j. UÚK/205/07 ze dne 25. 10. 2007), v průběhu se Obec Kozly vyjadřovala v rámci kontrolních dnů – viz zápis z Kontrolního dne č. 2,
Add 4: viz bod č. 3, kopie situace stavby a Zápisu o odevzdání a převzetí stavby nebo jejich ucelených částí č. 18019 mezi zhotovitelem a investorem stavby.
Dále Vám OD KÚ LK zasílá Usnesení z V. veřejného zasedání Zastupitelstva obce, které se konalo dne 19. 9. 2008 (prakticky na konci stavby – stavba ukončena dne 30. 10. 2008). V něm je v bodě 8 zmínka o připomínkách občanů, konkrétně se jedná o nedostatečné šířkové parametry komunikace a nedostatečně zpevněné krajnice. OD KÚ LK musí konstatovat, že silnice byly vybudovány podle původních šířkových parametrů. Stavba byla provedena podle projektové dokumentace a byla projednána a schválena příslušným Dopravním a stavebním úřadem v České Lípě (viz Podání ohlášení stavebních úprav ze dne 18. 10. 2007 a Souhlas k ohlášení stavebních úprav ze dne 23. 10. 2007). Dále Vám OD KÚ LK zasílá Stanovisko Odboru životního prostředí Městského úřadu v České Lípě k této projektové dokumentaci.
K dalším požadovaným informacím uvedenými v závěru Vaší žádosti pod body 1 a 2 OD KÚ LK sděluje:
Str. 2, odst. 3, add 1:
Informace dle bodu 1 a 5 původní žádosti o informaci podané na Krajskou správu silnic Libereckého kraje byla dostatečně zdůvodněna – viz výše.
Str. 2, odst. 3, add 2:
Poskytování informací je podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „informační zákon“) věcí každého povinného subjektu, záleží na jeho vnitřních předpisech. Hlavně nesmí dojít k omezení poskytnutí informace. Kdo z pracovníků nebo jakým způsobem poskytuje informace je věci vnitřního předpisu. Podle § 2 informačního zákona jsou povinnými subjekty všichni, kteří mají podle tohoto zákona povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti – státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce hospodařící s veřejnými prostředky. Pokud Krajská správa silnic Libereckého kraje jako příspěvková organizace zřízená Libereckým krajem hospodaří s veřejnými prostředky, je veřejnou institucí a musí podávat informace veřejnosti podle tohoto zákona a stejně tak může tyto informace podávat zřizovatel. Zveřejňování informací je uvedeno v § 5 informačního zákona a platí to pro všechny typy organizací. Dle předložených odpovědí Krajské správy silnic Libereckého kraje a jejich doplnění se OD KÚ LK domnívá, že odpovědi na Vámi vznesené dotazy byly zodpovězeny.