Informace č. 47/2016 - Finanční prostředky poskytnuté krajem na pomoc obětem trestných činů v letech 2014-2016
- 17. 08. 2016 10:07
- 106/1999
Žadatel žádal o informace zda v jaké výši byly poskytnuty z rozpočtu Libereckého kraje v letech 2014-2016 finanční prostředky na pomoc obětem trestných činů, přičemž žádal o rozdělení podpory na sociální služby obětem ve smyslu zákona o sociálních službách, podporu prevence kriminality a jinou podporu obětem.
Odpověď:
-
Z rozpočtu Krajského úřadu Libereckého kraje nebyly podpořeny žádné konkrétní oběti trestných činů.
Pokud se týká podpory subjektů poskytujících sociální služby ve smyslu zákona o sociálních službách, které byly podpořeny z rozpočtu Libereckého kraje v letech 2014 – 2016, jedná se o subjekty, které jsou vedeny v registru poskytovatelů sociálních služeb jako subjekty poskytující sociální služby mimo jiné cílovým skupinám „oběti domácího násilí a/nebo oběti trestné činnosti“.
Tyto subjekty byly primárně podpořeny z rozpočtu Libereckého kraje z prostředků Ministerstva práce a sociálních věcí na základě § 101a z. č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (neinvestiční finanční podporou), dále z rozpočtu Libereckého kraje (kdy je podporován neziskový sektor vyjma vlastních příspěvkových organizací opět neinvestiční finanční podporou). Nad rámec těchto finančních podpor jsou podpořeny z rozpočtu kraje krajem zřizované příspěvkové organizace, a to na základě povinnosti, kterou kraji ukládá zákon 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, kdy zřizovatel poskytuje příspěvek na provoz své příspěvkové organizaci zpravidla v návaznosti na výkony nebo jiná kritéria jejích potřeb (vše k bodu 1 žádosti o poskytnutí informací „Sociální služby obětem“).
Krajský úřad Libereckého kraje nedisponuje přesnými daty kolik úvazků pracovníků v sociálních službách (sociálních pracovníků, pracovníků v sociálních službách, zdravotnických pracovníků, pedagogických pracovníků, manželských a rodinných poradců a odborných pracovníků, kteří přímo poskytují sociální služby) a ostatních pracovníků bylo z dotace či příspěvku zřizovatele podpořeno, nicméně příjemce finanční podpory musí dodržet kritéria smlouvy, ze které plyne povinnost dodržení použití minimálního procentního podílu podpory pro krytí platů a mezd pracovníků. K bodům 1.1; 1.2; 1.3, které se týkají struktury finanční podpory a struktury cílové skupiny jednotlivých sociálních služeb se relevantně mohou vyjádřit jednotliví příjemci finanční podpory, jejichž seznam je uveden v přiloženém přehledu.
-
Pokud se týká podpory prevence kriminality z rozpočtu Libereckého kraje v letech 2014 – 2016, byla v rámci prevence kriminality na pomoc obětem trestných činů z rozpočtu LK vynaložena částka 63.915 Kč na zařízení speciální výslechové místnosti KŘ PČR. Jednalo se o spoluúčast, částku 329.000,- Kč poskytlo Ministerstvo vnitra ČR.
-
Krajský úřad Libereckého kraje podporuje oběti trestných činů nepřímo, a to metodickým vedením sociálních pracovníků na obcích a podporou poskytovatelů sociálních služeb (ať už finanční či metodickou).
Bližší informace k poskytovatelům sociálních služeb je možné dohledat ve veřejném registru poskytovatelů sociálních služeb, viz odkaz:
http://iregistr.mpsv.cz/socreg/hledani_sluzby.do?SUBSESSION_ID=1470656225430_7
a informace k výši finanční podpory pro jednotlivé subjekty lze dohledat na webových stránkách Libereckého kraje pod odkazem: http://odbor-socialni.kraj-lbc.cz/dotace.
Příloha: tabulka_MS Excel_prehled_podporenych_subjektu_alokace