Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Informace 10/2015 - Dotazy k IP1

Mgr. Kubíčková Michaela

  • 17. 03. 2015 09:39
  • 106/1999

Sdílet článek

Předmět žádosti:

1. Jakým způsobem RK projednala, resp. zda vůbec projednala

závažná porušení vedoucích pracovníků KÚLK při nakládání

s informacemi z kontrol SOC 28/10, SOC 15/11 a dalších,

2. Jakým způsobem byly vyhodnoceny úkony vedoucích pracovníků KÚLK při formálním nakládání s dokumenty z kontrol dle Kontrolního řádu spisového řádu a dalších pravidel KÚLK

3. Zda byli identifikováni konkrétní pracovníci KÚLK, resp. jiné osoby, zodpovědné za zatajování informací z kontrol a porušení pravidel, vedoucích k vyplácení záloh vůči LRS v období říjen 2010 až listopad 2011.

4. Proč je vymáháno na LRS 2.6 mil. Kč, když v zápisu ZLK z 25.9.2012 je zaznamenán požadavek na 23 mil. Kč ?

Odpověď:

Podle § 94 odst. 1 zákona č. 129/2000 Sb. o krajích a podle § 130 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb. správní řád je dána kompetence a příslušnost k vyřízení výše uvedené žádosti Krajskému úřadu Libereckého kraje (KÚ LK), ačkoliv byl Vámi osloven hejtman a členové rady kraje.

K otázce č. 1

Rada kraje nemá zákonnou kompetenci projednávat jakékoliv porušení pracovně-právních povinností úředníků KÚ LK. Takovou kompetenci má pouze ředitel KÚ LK. Žádná „…závažná porušení vedoucích pracovníků KÚ LK…“ nebyla zjištěna (což není informace ve smyslu
§ 3 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb., ale názor, který přesto povinný subjekt takto žadateli poskytuje).

K otázce č. 2

Odpověď je shodná s odpovědí na otázku č. 1.

K otázce č. 3

K žádnému „…zatajování informací z kontrol a porušení pravidel…“ nedošlo, z tohoto důvodu nebyli ani identifikováni žádní konkrétní úředníci KÚ LK (což není informace ve smyslu § 3              odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb., ale názor, který přesto povinný subjekt takto žadateli poskytuje).

K otázce č. 4

Předmětná žaloba byla podána dne 18. 11. 2013 na částku 2.664.663 Kč + úroky, jedná se o reálnou výši škody vzniklou zadržením finančních prostředků Libereckému kraji ze strany MPSV ČR. Platební rozkaz byl vydán 29. 1. 2014, pro nedoručení LRS byl zrušen 19. 8. 2014. Soudní jednání bylo nařízeno na 13. 2. 2015, za žalovanou stranu (LRS) se nikdo nedostavil. Soud uznal nárok Libereckého kraje v plné výši rozsudkem pro zmeškání, a to včetně nákladů řízení ve výši
cca 133 tis. Kč. V současné době čeká Liberecký kraj na písemné vyhotovení rozsudku a nabytí jeho právní moci, nebo odvolání LRS.

 

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky