Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Českou část projektu Lubahn zakončili na nádraží v Liberci a Varnsdorfu

Mgr. Langer Jiří

  • 27. 11. 2013 16:50
  • Rozvoj

Sdílet článek

Liberec, 27. listopadu 2013 – Cestující na přeshraniční vlakové lince z Liberce do Žitavy (Zittau) a Rybniště s odbočkou z Varnsdorfu do Seifhennersdorfu již mohli zaznamenat několik zlepšení, která jim přinesla realizace česko-německého projektu Lubahn. Na českém území zahrnoval rekonstrukci 5. nástupiště ve stanici Liberec a výstavbu nové zastávky Varnsdorf staré nádraží. Hlavním partnerem projektu je saský ZVON (Dopravní svaz Horní Lužice – Dolní Slezsko), dalšími partnery pak SŽDC a Liberecký kraj, který dnes na libereckém 5. nástupišti při slavnostním otevření zastupoval při stříhání pásky krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Programu Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce 2007–2013 mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko. Úpravy v Libereckém a Ústeckém kraji vyšly na 24,3 mil. Kč. Provedla je firma Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.  

Na českém území došlo k úpravě infrastruktury ve dvou železničních stanicích. V Liberci se zrekonstruovalo ostrovní nástupiště č. 5, včetně nástupištního přístřešku. V přilehlých staničních kolejích č. 107 a 111 se opravil železniční svršek, součástí prací byla rovněž sanace železničního spodku, odvodnění tělesa železničního spodku a zastřešení nástupiště a zvýšení únosnosti kleneb stávajících podchodů. Kromě toho se provedly přeložky zabezpečovacích, sdělovacích a silnoproudých sítí a zařízení. Zvýšení nástupištní hrany do normové výšky 550 mm nad temenem koleje si vyžádalo úpravu osobního výtahu a prodloužení schodiště na výstupech z podchodů. V rámci stavby se současně zdemoloval nevyužívaný útulek Českých drah na jižním konci nástupiště a odstranily nefunkční služební výtahy.

Stavební práce se odehrávaly také na starém nádraží ve Varnsdorfu, kde byla již 18. října otevřena nová železniční zastávka. Tu tvoří vnější úrovňové nástupiště o délce 45 m s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem přilehlé koleje. V místě nástupiště se zrekonstruoval železniční svršek a spodek a vybudovalo se odvodnění koleje č. 1. Kromě toho došlo ke zrušení stávajícího přejezdu v km 12,141, místo kterého se vybudoval nový železniční přechod v km 12,288 a navazující komunikace pro pěší. Nové nástupiště získalo osvětlení, část drážního prostoru se navíc oplotila.

Na německé straně se v rámci projektu Lubahn provede rekonstrukce 3. nástupiště ve stanici Mittelherwigsdorf, která leží v úseku mezi Žitavou a Varnsdorfem.

 

 

 

 

 

Název stavby

Lubahn: Liberec 5. nástupiště a Varnsdorf staré nádraží

Zhotovitel

Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.

Termín zahájení

Červenec 2013

Termín ukončení

Listopad 2013

Vlastní investice bez DPH (na českém území)

24 325 216 Kč (vysoutěžená cena zhotovitele)

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky