Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Anketa zaměřená na spokojenost uživatelů se službami Krajské vědecké knihovny v Liberci vyzněla velmi pozitivně

Mgr. Langer Jiří

  • 06. 12. 2010 15:04
  • Rozvoj

Sdílet článek

 

Anketa zaměřená na spokojenost uživatelů se službami Krajské vědecké knihovny v Liberci probíhala dva měsíce, od 15. září do 15. listopadu 2010. Zájemci mohli vyplnit formulář v tištěné podobě (přímo v knihovně), nebo virtuálně na webových stránkách knihovny nebo na Facebooku knihovny.

„V průběhu dvou měsíců vyplnilo anketní formulář 1005 respondentů, z toho 555 odevzdalo dotazník v tištěné podobě, což je zajímavé, čekali jsme spíše elektronickou podobu vzhledem k věkovému složení respondentů. Anketa byla samozřejmě anonymní, dobrovolná,“ uvedla ředitelka KVK Blanka Konvalinková..

 

Získaná data:

                                                           1. místo            2. místo                     3. místo

 

Věková struktura respondentů:                       32% do 26 let             22% 27-40 let                        12% 60-71 let

Muži, ženy:                                          75% žen          23% mužů                  2% neodpovědělo

Vzdělání:                                             44% SŠ           33% VŠ                     8% základní

Povolání:                                             40% studenti  30% zaměstnaní          18% důchodci

 

Nejvíce respondentů navštěvuje knihovnu 1x měsíčně, webovou stránku navštěvuje 1x týdně. Uživatelé využívají knihovnu rovnocenně pro trávení volného času, studium nebo pro své zaměstnání.

 

Otázky a odpovědi – respondenti mohli hodnotit škálou známek jako ve škole 1-5.

 

Délka provozní doby je hodnocena kladně známkou 1,73, většině respondentů vyhovuje, byly pouze dílčí připomínky k jejímu rozšíření. Knihovna uvažuje o rozšíření provozní doby.

Nejlepší známku v oblasti služeb dostaly služby výpůjční (1,43), dále internet (1,55) a elektronické (1,57).

Úroveň služeb v konkrétních odděleních: Všeobecná knihovna (1,39), knihovna pro děti a mládež (1,42), informační služba (1,52). Na konci zůstává Hudební knihovna (1,88) – malý počet respondentů, stagnující služby, půjčování CD za poplatek.

Knihovní fond: nejlépe hodnocen fond beletrie - známka 1,72. Dále časopisy (1,81), naučná literatura (1,87). Objevují se připomínky k nedostatku cizojazyčné literatury a k nabídce zvukových a audiovizuálních médií.

Umožňují vám internetové stránky knihovny nalézat bez problémů následující informace? Vcelku ano, ale mnoho respondentů (až 300 z dotázaných) web. stránky ani on-line katalog nevyužívá.

Kladně odpovídají na otázku, zda jsou dostatečně informováni o dění v knihovně (644 respondentů), nejsou vůbec informováni – 14.

Prostory knihovny – známka 1,36, 927 respondentů odpovědělo ano nebo spíše ano, pouze 2 odpověděli vůbec nejsem spokojen s kvalitou a rozsahem prostor. Se sociálním zázemím jsou respondenti spokojeni, 8 spokojeno není (připomínky ke kvalitě úklidu v budově i v podzemním parkovišti).

Technické vybavení: sice hodnoceno kladně, ale připomínky k zastaralé technice, programy v PC, nemožnost skenování, atd.

Na otázku Jsou k vám pracovníci vstřícní? odpovědělo 714 respondentů určitě ano, 209 spíše ano – takže velmi kladné hodnocení.

Odborné znalosti pracovníků hodnotí 817 respondentů velice kladně (1-2).

Celková úroveň služeb: 454 vynikající a 485 velmi dobrá (1-2).

 

„V připomínkách se objevily tyto výtky - nedostatečná nabídka cizojazyčných knih, málo duplikátů, takže je potřebná častá rezervace, neexistující přechod před knihovnou a zlepšit informace o dění v knihovně. Objevil se požadavek zasílání na e-mail,“ vypočítala ředitelka a připomněla některé citace z anketních lístků:

 

  • Jste knihovna mého srdce, ale nezpychněte.
  • Těžko by se žilo v Liberci bez knihovny.
  • Jsem ráda, že bydlím v Liberci, kde máme takovou krásnou knihovnu.
  • Celkově hodnotím knihovnu jako nejlepší instituci ve městě.

 

„Výsledky a připomínky budou dále analyzovány, veřejnost s nimi bude během prosince seznámena na webových stránkách knihovny i na Facebooku,“ uzavřela Blanka Konvalinková s díky všem respondentům a zájemcům o knihovnu.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky