Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Klíčové aktivity projektu
-
Podpora a rozvoj procesů plánování sociálních služeb při tvorbě Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Libereckém kraji
-
Analýza komunitního plánování v území a komunitních plánů obcí (II. a III. typu)
-
Analýza jednotlivých cílových skupin a návrh strategie – podklad pro analytickou
a strategickou část plánu -
Facilitace a vedení kulatých stolů v obcích s rozšířenou působností k mapování potřebnosti sociálních služeb v lokalitě a k nastavení opatření k jejich rozvoji
Výstupy:
-
Analýza procesů komunitního plánování obcí a komunitních plánů Libereckého kraje
-
Analýza cílových skupin pro SPRSS LK
-
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb Libereckého kraje (2018 – 2020)
-
Akční plán pro daný rok
-
Metodika pro obecní samosprávy k procesu spolufinancování sociálních služeb v rámci sítě Libereckého kraje - dostupná ke stažení zde Metodika pro obecní samosprávy
-
Konzultační odborná podpora k procesům plánování
-
Facilitace kulatých stolů v rámci jednotlivých území kraje (obce III. typu) k potřebnosti sociálních služeb na daném území
- zápisy:
2. Podpora a rozvoj procesů při řízení, rozvoji, financování a kontroly sociálních služeb v Libereckém kraji
-
Zavedení Karet řešených potřeb sociálních služeb v Libereckém kraji (dále jen „Karty potřeb“)
-
Informační kampaň
-
Zpracování metodiky věcných kontrol sociálních služeb na místě
Výstupy:
-
Vznik minimálně 33 Karet potřeb a jejich zavedení do praxe sociálních služeb v Libereckém kraji.
-
Metodický dokument popisující používání Karet potřeb pro všechny druhy sociálních služeb.
-
Proškolení všech pracovníků ORFSS KÚ LK v používání Karet potřeb (12 pracovníků)
-
Proškolení zástupců sociálních odborů obcí Libereckého kraje (obce II. a III. typu)
-
Proškolení zástupců poskytovatelů sociálních služeb pověřených k službám obecného hospodářského zájmu (cca 100 zástupců poskytovatelů)
-
Metodika věcných kontrol
3. IT aplikace k řízení, správě, financování a kontrole Základní sítě sociálních služeb
-
Liberecký kraj bude mít plně funkční IT aplikaci pro správu Základní sítě sociálních služeb Libereckého kraje
-
Liberecký kraj bude mít interaktivní katalog sociálních služeb / sociálních jevů
-
Výstupy spojené s fungováním IT aplikace a katalogu sociálních služeb / sociálních jevů budou srozumitelnou formou představeny veřejnosti
Výstupy:
-
Rozšíření IT aplikace současné krajské aplikace
-
Interaktivní katalog sociálních služeb / sociálních jevů
-
2 x – tištěný katalog sociálních služeb / sociálních jevů
-
Metodika sběru dat od poskytovatelů a obcí v rámci IT aplikace
-
Technická dokumentace aplikace a Metodika pro uživatele (kraj, obce, poskytovatelé)
-
Minimálně 6 metodických setkání s poskytovateli
-
Proškolení všech uživatelů aplikace
-
Správa a servis IT systému po dobu projektu
-
Průběžná PR kampaň aktivit (prezentace výstupů dle Katalogu sociálních služeb / sociálních jevů)
4) Zvýšení odborných znalostí a pracovních kompetencí úředníků kraje a obcí zabývajících se plánováním a zjišťováním potřebnosti sociálních služeb v Libereckém kraji
-
Vzdělávací kurzy
-
Supervize pracovníků kraje Oddělení rozvoje a financování sociálních služeb
Výstupy:
-
Vyškolení pracovníků obcí a kraje zabývajících se procesy plánování a síťování sociálních služeb (20 pracovníků obcí a min. 10 pracovníků KÚ LK)
-
Pracovníci oddělení rozvoje a financování sociálních služeb budou mít po dobu projektu možnost čerpat supervizi pod dohledem odborného supervizora / kouče.
5) Evaluace projektu
Výstupy:
-
Evaluační zprávy
6) Řízení projektu
Výstupy:
-
Vedení aktivit k naplnění cílů projektu