Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Kontrola podmínek registrace
Plán kontrol plnění podmínek registrace na II. pololetí 2024
Čj. – subjekt kontroly | Termín provedení | vedoucí a členové kontrolní skupiny |
SOC-47/2024 | II. pololetí | Vedoucí: Mgr. Hana Rodrová Člen: Bc. M. Veselovská |
SOC-48/2024 Sociální služby města České Lípy, příspěvková organizace | II. pololetí | Vedoucí: Mgr. Hana Rodrová Člen: Bc. M. Veselovská |
SOC-49/2024 SeniA, z.s. | II. pololetí | Vedoucí: Mgr. Hana Rodrová Členové: Bc. M. Veselovská, Mgr. J. Tůma |
SOC-44/2024 DOMOV U SPASITELE středisko Husitské diakonie | II. pololetí | Vedoucí: Bc. M. Veselovská Člen: Mgr.. Hana Rodrová |
SOC-45/2024 Společnost Dolmen, z.ú. | II. pololetí 2024 | Vedoucí: Bc. M. Veselovská Člen: Mgr. Hana Rodrová, Mgr. J. Tůma |
SOC-46/2024 | II. pololetí | Vedoucí: Bc. M. Veselovská Člen: Mgr. Hana Rodrová |
V souvislosti se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o sociálních službách), registrující orgán kontroluje plnění podmínek stanovených pro registraci u poskytovatelů sociálních služeb, kterým vydal rozhodnutí o registraci. Postup při této kontrole se řídí zákonem č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád), ve znění pozdějších předpisů.
Kontrola podmínek registrace je prováděna dle plánu kontrolní činnosti na příslušné pololetí kalendářního roku, případně je provedena jako kontrola mimořádná na základě podnětu či oznámení. Dokumenty potřebnými pro zahájení kontroly jsou Oznámení o zahájení kontroly a Pověření k provedení kontroly. V pověření je uvedeno jméno vedoucího a členů kontrolní skupiny, termín provedení kontroly na místě, předmět kontroly, subjekt kontrolní akce (tj. identifikační údaje poskytovatele) a kontrolované období. Při plnění registračních podmínek se hodnotí zejména aktuální stav.
Kontrola je zaměřena na doklady předkládané dle ust. § 79 a § 80 zákona o sociálních službách.
V rámci kontroly je ověřováno:
-
zda jsou nadále splněny všechny podmínky registrace dle ust. § 79 zákona o sociálních službách (tj. zda jsou všechny dokumenty platné);
-
zda údaje uvedené v registru poskytovatelů sociálních služeb odpovídají údajům, které poskytovatel předkládá při kontrole na místě (nesplnění podmínek uvedených v ust. § 79 a § 80 zákona o sociálních službách jsou důvodem pro zrušení registrace);
-
zda má poskytovatel uzavřenou platnou pojistnou smlouvu pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při poskytování sociálních služeb;
Poskytovatelům sociálních služeb tak doporučujeme vést kompletní dokumentaci týkající se registrace poskytovatele a registrovaných sociálních služeb.
Kontrola plnění podmínek registrace je kontrolou formálních dokladů a povinností poskytovatele sociálních služeb. V případě pochybností o kvalitě a nedodržování standardů kvality bude podán podnět k provedení inspekce poskytování sociálních služeb.