Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Dočasně je uzavřen hlavní vstup do budovy krajského úřadu. Ke vstupu slouží boční vchod C, kde se nachází i recepce.

Více informací
Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Časté dotazy

Jaké podmínky musí splňovat uchazeč o práci na Krajské úřadě Libereckého kraje? 

Podmínky jsou dané zákonem č. 312/2002 Sb.:

Úředníkem se může stát fyzická osoba, která

  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru, popřípadě fyzická osoba, která je cizincem a má v České republice povolen trvalý pobyt

  2. osáhla věku 18 let

  3. je plně svéprávná

  4. je bezúhonná

  5. ovládá český jazyk

  6. splňuje další předpoklady pro výkon správních činností stanovené zvláštním právním předpisem

 

Většina pracovních pozic na krajském úřadě je zařazena do 10. nebo 11. platové třídy. Pro možnost přihlásit se do těchto výběrových řízení je nutné splnit dle Nařízení vlády č. 341/2017 Sb., požadavek na vzdělání, a to v 10. platové třídě minimálně vyšší odborné vzdělání (DiS.) a od 11. platové třídy minimálně vysokoškolské vzdělání (bakalářské, magisterské). Do 9. platové třídy stačí střední vzdělání s maturitní zkouškou. 

 

Jak mám postupovat v případě, kdy se chci přihlásit do výběrového řízení?  Co všechno se má dokládat v originále? Za předpokladu, že se chci přihlásit do více výběrových řízení budu postupovat jak? 

V oznámení o vyhlášení konkrétního výběrového řízení je uvedeno datum, do kterého nám musíte doručit přihlášku spolu s dalšími požadovanými přílohami. Později doručená přihláška nemůže být zařazena do výběrového řízení. Přihlášky lze podávat poštou na adresu: Krajský úřad Libereckého kraje, U Jezu 642/2a, 461 80 Liberec 2, osobně na podatelnu krajského úřadu, datovou schránkou na adresu c5kbvkw, emailem na adresu podatelna@kraj-lbc.cz.

Pro každé výběrové řízení je zapotřebí dodat:

  • písemnou přihlášku
  • strukturovaný životopis
  • osobní dotazník včetně fotografie
  • výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (lze nahradit čestným prohlášení o bezúhonnosti), u cizinců též obdobný dokad osvěfřujíví bezúhonnost vydaný domovským státem ne starší než  3 měsíce; pokud takový doklad omovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením.
  • kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  • motivační dopis (pokud je vyžadován)

Požadované tiskopisy jsou k dispozici na webových stránkách kraje:

Formuláře | Liberecký kraj

Pokud se hlásíte do více výběrových řízení, je zapotřebí vždy originál přihlášky s uvedením názvu pracovní pozice a Vaším podpisem.  Zbývající dokumenty stačí připojit v kopii.

Má smysl hlásit se do dalšího výběrového řízení, když už jsem jednou neuspěl/a?

Ano, smysl to rozhodně má. V rámci výběrového řízení může být úspěšný vždy pouze jeden z uchazečů. Neúspěch v jednom výběrovém řízení tedy nic neznamená, ba naopak.

Bohužel, i když Vás výběrová komise již zná, nemůže Vás bez nové přihlášky zařadit do dalšího výběrového řízení. Ze zákona totiž nesmíme uchovávat dříve zaslané materiály do výběrových řízení, a proto Vás tedy nemůžeme ani sami kontaktovat. Rozhodně se tedy v případě zájmu přihlaste.

Jak se mám připravit, abych měl/a šanci uspět?

Vždy je výhodou, když uchazeč v rámci možností zná svého potencionálního zaměstnavatele, umí vysvětlit pojmy územně samosprávný celek (Liberecký kraj) a krajský úřad a zná jejich kompetence v dané agendě. O tom totiž bude jeho případná činnost. Absolvování zaměřením blízkého studia a případná praxe v oboru je samozřejmě výhodou, nebývá však podmínkou. Každý uchazeč by však měl mít představu o zaměření činností, k jejichž výkonu se hlásí. Inzerát výběrového řízení proto obsahuje stručný výčet nejdůležitějších právních předpisů, kterými se konkrétní agenda řídí. Je samozřejmé, že výběrová komise od uchazečů neočekává jejich úplnou znalost. Očekává však základní orientaci v nich a představu o vykonávaných činnostech. Práce ve veřejné správě je úzce spjata s právními předpisy a většina činností je vykonávána podle zákonem stanoveného postupu a v zákonem stanoveném rozsahu. Neméně důležitým je i osobní projev před výběrovou komisí.

Mám šanci vyjednáváním ovlivnit výši nástupního platu?

Ne.

Nástupní plat je stanoven právním předpisem. Jeho výše se odvíjí od zařazení do platové třídy a platového stupně (počet let započitatelné praxe). Až po zapracování může být navýšen, a to v závislosti na kvalitě odváděné práce (osobní příplatek).

Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky