Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin
Zuzana Kocumová/Změna - Vedení Libereckého kraje rekordně navyšuje náklady na propagaci
- 05. 12. 2018 00:00
- Zastupitelstvo
Největší navýšení za posledních deset let, a to o 1,2 mil. Kč na celkovou částku 14,8 mil. Kč. Tolik vynaloží vedení Libereckého kraje v roce 2019 na propagaci. K navyšování této položky dochází již 5 let. Stejnou praxi přitom sami Starostové pro Liberecký kraj v minulosti kritizovali.
„Nevím, proč by měl kraj dávat tolik peněz na svou propagaci. Dokázal bych si představit částku menší.“ To jsou slova Martina Půty, ovšem v době, kdy sám ještě seděl v opozici a vyčítal předchozímu vedení Libereckého kraje výdaje na propagaci ve výši 11 mil Kč. Nyní sám navrhuje téměř o 4 miliony více.
Částka, kterou vedení kraje vydává na propagaci, od roku 2015 neustále roste. Po nástupu do vedení kraje v roce 2013 přitom koalice SLK a Změny tuto položku výrazně snížila jako důkaz, že dobrá práce se propaguje sama, a také proto, že minulé vedení využívalo veřejné peníze nehospodárně na propagaci vlastní. K dalšímu snížení došlo ještě v roce 2014, a to na částku 9,5 mil. Kč. Od té doby se náklady na propagaci už jen zvyšují. K výraznému skoku došlo hlavně v roce 2016 před krajskými volbami, a to o jeden milion. Navýšení o 1,2 mil. za rok, ke kterému dochází nyní, je ovšem nejvyšší za posledních 10 let. Jeho největší část připadá na placené televizní spoty.
Navrhla jsem, aby se alespoň 2,8 mil. Kč z položky na propagaci přesunulo do rezervy kraje a byly k dispozici k pokrytí důležitějších povinností, které má kraj zajišťovat. Bohužel, vedení kraje má priority poskládány jinak.
„Ve srovnání s rokem 2014 zaplatí Liberecký kraj skoro trojnásobek za reklamu v televizi, rádiu, v tisku, na Internetu. Nejde jen o tu reklamu, velkého zákazníka si média nechtějí rozhněvat a nebudou ho příliš kritizovat. Vedení kraje by se proto mělo u sebepropagace držet zpátky, jenže dělá pravý opak,“ připomíná Josef Šedlbauer.
Výdaje na propagaci z rozpočtů Libereckého kraje:
rok | Náklady na propagaci LK v mil. Kč |
2019 | 14,8 |
2018 | 13,6 |
2017 | 11,8 |
2016 | 11,3 |
2015 | 10,3 |
2014 | 9,5 |
2013 | 10,9 |
2012 | 12,4 |
2011 | 11,8 |
2010 | 11,8 |