Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

V kresbách Adély Součkové se na výstavě v liberecké galerii prolínají motivy

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

  • 13. 12. 2019 00:00
  • Magazín

Sdílet článek

K těm nejaktuálnějším českým autorům dneška se řadí Adéla Součková. Ve své kresebné tvorbě s přesahy do práce s textilem nebo svítících boxů reflektuje dnešní globální svět. Zároveň to je umělkyně, která se dokázala prosadit i v zahraničí, žije střídavě v Praze a Drážďanech, a má za sebou řadu mezinárodních projektů a výstav v blízké i daleké cizině. Je poslední finalistkou Ceny Jindřicha Chalupeckého pro rok 2018, která se představí v Oblastní galerii v Liberci. Výstava má název Rození předků, polykání krajin a potrvá do března 2020.

Expozice představuje reprezentativní průřez autorčinu současnou tvorbou, které dominují indigové modrotisky hybridních monumentálních figur vznikající v posledních třech letech. Výstavou také poprvé veřejně galerie představuje autorčiny rané práce na papíře z let 2011-2015, které vznikaly paralelně s velkoformátovými obrazy, videi a živými akcemi. 

Adéla Součková je etablovanou umělkyní, která si pro libereckou výstavu vybrala kurátorku a teoretičku současného umění Marianu Serranovou. „Pracuje s napětím ve spojování východních a evropských kultur, sleduje asymetrie v extrémně odlišných přístupech a podmínkách k životu v globálním světě. Autorčiny figury a obrazová schémata popisují s ironií i poetičností zvláštní podprahové stavy. Aktivita její ruky na povrchu papíru a textilu zaznamenává složité situace v nečekaných vztazích těla, rodu a krajiny, jako jakési vizuální pásmo subjektivních i kolektivních pocitových epizod,“ prohlásila Serranová.

Adéla Součková studovala v letech 2007 až 2014 na Akademii výtvarných umění v Praze v malířském ateliéru Vladimíra Skrepla a v konceptuálním ateliéru Jiřího Kovandy. Souběžně začala studovat Hochschule für Bildende Künste Dresden u Raula Kerbacha a Ulrike Grossarth. Účastní se stáží a tvůrčích pobytů po celém světě, momentálně pobývá v Japonsku, kde studuje tušovou kresbu. V roce 2018 byla vybrána do finále Ceny Jindřicha Chalupeckého.

Komentovaná prohlídka výstavy s autorkou se uskuteční 30. ledna v 17 hodin.

Sdílet článek

Zpět

Další aktuality

Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky