Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Školská poradenská zařízení

Ing. Kateřina Jandlová

odborný zaměstnanec právního oddělení

  • 17. 10. 2024 12:58
  • 106/1999

Sdílet článek

Předmět žádosti: žadatel požadoval informace týkající se školských poradenských zařízeních zřízených dle § 116 zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona. Konkrétně požadoval následující informace, ke kterým KÚ LK zaslal níže uvedené odpovědi.

  1. Existuje nějaká metodika, vnitřní předpis či závazný pokyn (popř. jakýkoliv jiný interní dokument), který stanoví, kdy je nutné pro poskytnutí poradenských služeb posouzení jiným odborníkem (např. lékařem, klinickým logopedem, klinickým psychologem) ve smyslu §2b odst. 3 vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních?

Odpověď:

Liberecký kraj ani KÚ LK v této oblasti žádnou metodiku ani jiný interní dokument nevydal, ani nám není známo, že by tak učinil někdo jiný, např. Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“), Národní pedagogický institut (dále jen „NPI“).

  1. Existuje nějaká metodika, vnitřní předpis či závazný pokyn (popř. jakýkoliv jiný interní dokument), který stanoví, kdy je nutná zpráva klinického psychologa pro vydání doporučení SPC pro zařazení dítěte do školy nebo třídy zřízené podle § 16 odst. 9 ŠZ?

Odpověď:

Liberecký kraj ani KÚ LK v této oblasti žádnou metodiku ani jiný interní dokument nevydal, ani nám není známo, že by tak učinil někdo jiný, např. MŠMT, NPI.

3. Existuje nějaká metodika, vnitřní předpis či závazný pokyn (popř. jakýkoliv jiný interní dokument), který stanoví provázanost konkrétních diagnóz (a jejich závažnosti) s konkrétními podpůrnými opatřeními a rozsahem, v jakém se poskytují, nebo je doporučení podpůrných opatření zcela v autonomii pracovníka poradenského zařízení?

Odpověď:

Liberecký kraj ani KÚ LK v této oblasti žádnou metodiku ani jiný interní dokument nevydal, ani nám není známo, že by tak učinil někdo jiný, např. MŠMT, NPI.

  1. Existuje nějaká metodika, vnitřní předpis či závazný pokyn (popř. jakýkoliv jiný interní dokument), který stanoví rozdělení kompetencí mezi pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra? Kdo je oprávněn řešit případný kompetenční spor mezi pedagogicko-psychologickou poradnou a speciálně pedagogickým centrem?

Odpověď:

Liberecký kraj ani KÚ LK v této oblasti žádnou metodiku ani jiný interní dokument nevydal, ani nám není známo, že by tak učinil někdo jiný, např. MŠMT, NPI.

Kompetence a náplň činnosti pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center upravuje ust. § 5, resp. § 6 a příloha č. 1 vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. Nemáme žádné informace o tom, že by docházelo ke kompetenčním sporům, pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra standardně vzájemně komunikují v zájmu klientů.

5. Jak jsou školská poradenská zařízení metodicky řízena? Jakým způsobem je vyhodnocována kvalita poskytovaných služeb? V případě, že jsou zde metodiky k řízení poradenských zařízení, žádám o jejich poskytnutí. Pokud je vyhodnocována kvalita poradenských služeb, žádám o poskytnutí hodnotících zpráv, a to za posledních 7 let.

Odpověď:

Metodické řízení školských poradenských zařízení je v kompetenci MŠMT, případně NPI, které poskytuje odbornou podporu zaměstnancům školských poradenských zařízení.

Kvalita poskytovaných školských poradenských služeb jednotlivými školskými poradenskými zařízeními je předmětem inspekční činnosti České školní inspekce. Inspekční zprávy jsou zveřejňovány na: https://www.csicr.cz/cz/Registr-inspekcnich-zprav.

Liberecký kraj ani KÚ LK žádnou metodiku ani jiný interní dokument k řízení školských poradenských zařízení nevydal, ani nám není známo, že by tak učinil někdo jiný, např. MŠMT, NPI.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky