Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Seniorům poradí i krajská informační telefonní linka

Mgr. Andrea Fulková

vedoucí oddělení tiskového a vnějších vztahů

  • 14. 01. 2021 19:37
  • Covid-19

Sdílet článek

Od zítřka, 15. ledna, se budou moci senioři ve věku 80+ přihlásit do Centrálního registračního systému. Jeho prostřednictvím si rezervují termín a místo, na kterém jim bude aplikována vakcína proti koronaviru. Od prvního února se budou moci prostřednictvím registračního systému přihlásit další prioritní skupiny osob. S přihlášením a rezervací by měla pomoci celostátní telefonní linka 1221. Liberecký kraj od pátku také zprovozní vlastní telefonní linku 800 880 066, která bude fungovat sedm dnů v týdnu. S registrací a rezervací termínu očkování pomáhají i někteří praktičtí lékaři. Registrace, očkování, ale i volání na uvedené telefonní linky je bezplatné.

K rezervaci termínu očkování je nutné se nejprve registrovat v centrálním systému. To lze buď samostatně pomocí počítače i chytrého telefonu s internetovým připojením nebo prostřednictvím celostátní telefonní linky 1221 či linky 800 880 066, kterou svými třemi operátory zabezpečuje Liberecký kraj od pondělí do pátku v čase 8.00–16.00 a v sobotu i v neděli od 8:00 do 14:00.

Pro registraci je nutné uvést své telefonní číslo, na které žadatel obdrží PIN, ten následně zadá do systému nebo nahlásí operátorovi. Potom vyplní registrační formulář a odešle elektronicky žádost. Tato žádost bude systémem schválena a na základě toho obdrží žadatel na e-mail či telefonní číslo druhý PIN (tzv. PIN2), jenž slouží k rezervaci času a místa očkování.

Při objednávce času a místa očkování musí být zadána číslo pojištěnce a PIN2. Rezervace pro 1. aplikaci očkovací látky na základě těchto údajů bude následně potvrzena. Druhý termín aplikace očkovací látky se ihned vytvoří automaticky, a to po 21 dnech od 1. termínu. Termín prvního očkování, lze změnit pouze telefonicky přes linku 1221 anebo kontaktováním očkovacího centra, které si žadatel při rezervaci zvolil.

Rozhodně nechceme podceňovat schopnosti seniorů, kteří se nyní mohou přihlásit k očkování. Rádi bychom jim pomohli a usnadnili jim přístup a práci s registračním systémem,“ uvedl ke krajské telefonní lince hejtman Martin Půta.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky