Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Nulové mýtné na silnici v Jestřebí nebude. Kraj chce proto řešit možné zatížení vlastních komunikací

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 14. 08. 2019 00:00
  • Doprava

Sdílet článek

Ministerstvo dopravy plánuje od ledna příštího roku zpoplatnit další úseky pozemních komunikací mýtem pro vozidla nad 3,5 tuny. Stát chce mýtné zavést na silnici I/38 Jestřebí – hranice kraje směrem na Mladou Boleslav a na úseku silnice I/35 Turnov – hranice kraje u Ktové. Na jaře letošního roku Liberecký kraj požádal ministerstvo dopravy o výjimku. To ale žádosti nevyhovělo. Reálně tak hrozí, že tranzitní nákladní doprava zatíží silnice nižších tříd.

„Stát navrhuje zavést od 1. ledna 2020 mýto na silnici I. třídy z Turnova na hranici kraje u Ktové a na komunikaci z Jestřebí směrem na Mladou Boleslav. Usilovali jsme o nulovou sazbu mýta na úseku z Jestřebí na hranici kraje, kde by zpoplatněním reálně hrozilo, že se řidiči nákladních automobilů budou poplatkům vyhýbat a budou jezdit po silnicích II. třídy. Proto budeme žádat o omezení tranzitní nákladní dopravy na těchto úsecích. K podání žádosti musíme mít zpracovanou projektovou dokumentaci o umístění dopravního značení. Zpracování projektu bude mít na starost Krajská správa silnic Libereckého kraje,“ uvedl hejtman Martin Půta.

Liberecký kraj požádá o omezení tranzitní nákladní dopravy, jejíž největší povolená hmotnost činí 12 tun. „Vybrali jsme tři úseky krajských silnic II. třídy, u kterých existuje reálné riziko objíždění nově zpoplatněného úseku státní silnice. Prvním krokem bude zpracování projektové dokumentace na nové značení,“ dodal Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Mýto se vztahuje na silniční motorové vozidlo nejméně se čtyřmi koly, jehož největší povolená hmotnost je více než 3,5 tuny. V současné době jsou na území kraje zpoplatněny úseky dálnice D10 hranice Středočeského kraje – Ohrazenice a silnice I/35 Ohrazenice – Bílý Kostel. „Pokud se zpoplatní úsek na trase Jestřebí – Mladá Boleslav, hrozí, že řidiči nákladních vozidel využijí jako alternativní trasu krajské silnice, a to zejména z Mnichova Hradiště do Mimoně, dále do Jablonného v Podještědí a následně přes Svor a na Rumburk. Z tohoto důvodu jsme již na jaře letošního roku požádali ministerstvo dopravy o zavedení nulové sazby mýtného. Jelikož nám ministerstvo dopravy nevyhovělo, musíme zatížení krajských silnic zabránit vlastními prostředky,“ dodal náměstek Sviták. 

Omezit tranzitní dopravu hodlá kraj na úsecích silnice II. třídy II/262 Česká Lípa – Zákupy a II/270 Jablonné v Podještědí – Mimoň. Délka trasy i doba jízdy je srovnatelná jako při použití státní silnice I. třídy. O omezení rozhodují příslušné silniční správní úřady, obecní úřady s obcí s rozšířenou působností. K podání žádosti je nutné zpracování projektové dokumentace s umístěním dopravního značení, kterou zpracuje Krajská správa silnic Libereckého kraje.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky