Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Na železniční trať z Liberce do České Lípy se 1. června po roce vrátí rychlíky

Mgr. Langer Jiří

  • 30. 05. 2014 10:49
  • Doprava

Sdílet článek

Na železniční trať z Liberce na Českou Lípu začnou po roce 1. Června opět jezdit vlaky. Zatím ale jen sedm párů rychlíků a jeden spěšný vlak. Místo osobních vlaků a jednoho spěšného bude dál jezdit speciální autobusová linka.

První rychlík vyjede v neděli v 06:28 z Liberce a pojede do Ústí nad Labem.

Provoz na trati byl přerušen 2. června 2013, kdy se Libereckem prohnala povodeň a strhla část kolejí.

Regionální osobní vlaky objednávané Libereckým krajem se zatím na trať nevrátí.

„Liberecký kraj v případě obnovení železničního provozu v úseku Křižany – Rynoltice od 1. 6. 2014 je v tomto úseku objednatelem pouze ranního spěšného vlaku Sp 1999 (viz také již zveřejněná změna železničního jízdního řádu platná od 15. 6. 2014), ostatní osobní vlaky, opatřené v úseku Liberec – Jablonné v Podještědí poznámkou „jede ode dne vyhlášení“ zatím provozovány nebudou,“ uvedl Viktor Liška z oddělení dopravní obslužnosti KÚ LK.

Na podzim by podle něj měla začít oprava úseku Karlov - Křižany, proto kraj osobní vlaky mezi Libercem a Jablonným v Podještědí neobjednal.  Rekonstrukce by měla přinést mimo jiné i žádoucí zvýšení traťové rychlosti.

„Cestující by byli zřejmě poněkud zmateni, pokud bychom vlaky na několik měsíců i obnovily a pak následovala další výluka,“ doplnil s tím, že dalším důvodem byl i výsledek jednání s obcemi Křižany a Zdislava, které souhlasily s řešením zatím osobní vlaky neobnovit Náhradní autobusové spojení linkou 540086 jim vyhovuje a podporují jej i do budoucna.

Liberecký kraj má zájem o urychlení cestovní doby všech vlaků na trati Liberec – Česká Lípa, ideálně pod hodinu (nejen rychlíky, ale i zrychlené osobní vlaky). K tomu je nezbytné nejen zlepšit dosud velmi zastaralou infrastrukturu jednokolejné a pro dnešní potřeby již nevhodně trasované trati (řada rychlostních omezení), ale i provést posouzení nezbytnosti zastavování ve všech zastávkách, mnohdy velmi vzdálených od zástavby.

„Jen tak je možné udržet pro další výhled na trati současný rozsah provozu osobní dopravy  - cca dvouhodinový takt t rychlíků a dvouhodinový takt regionálních vlaků celodenně a celotýdenně,“ vysvětlil Viktor Liška.

Zároveň s očekáváním nárůstu využití cestujícími díky zkrácení jízdní doby má tato trať potenciál přilákat další cestující. Pokud by se toto řešení odkládalo, hrozil by další sestupný trend poptávky cestujících a následně postupná redukce rozsahu provozu. Tomu má zájem Liberecký kraj zabránit a naopak potenciál tratě pro osobní dopravu zvýšit. Řešení pro nejbližší období přitom předpokládá, že jako zrychlené budou vedeny osobní vlaky jen v přepravních špičkách pracovních dnů, zatímco v sedlová období a o víkendech zůstane rozsah zastavování do značné míry zachován, s ohledem na velký potenciál pro cestovní ruch (Kryštofovo Údolí, Podještědí).

V Libereckém kraji vloni povodeň zasáhla 45 obcí a zůstaly po ní škody za skoro 570 milionů Kč.

Oprava poškozené trati u Rynoltic stála téměř 68 miliónů Kč.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky