Na veřejných zakázkách kraj vloni ušetřil téměř 260 mil. Kč
- 22. 01. 2018 00:00
- Majetek a investice
Částku 259.734.176 Kč ušetřil Liberecký kraj na téměř dvou stech vloni vyhodnocených veřejných zakázkách. Jejich předpokládaná hodnota činila 1.112.023.801 Kč a smlouvy byly následně uzavřeny na částku 852.289.625 Kč. Kraji se tak podařilo z původní hodnoty ušetřit 23 %.
Kraj již několik let zadává veřejné zakázky na nákup tonerů, propagačních předmětů, kancelářských a hygienických potřeb v elektronických aukcích. Nově jsou touto formou nakupovány tiskárny a další IT komponenty a poprvé byla uskutečněna veřejná zakázka i na stavební práce. Jednalo se o výměnu hlavních vstupních dveří domova důchodců. V aukcích se zadávalo celkem 14 zakázek, kdy úspora dosáhla 1,2 mil. Kč. „Letos kraj v elektronické aukci zadá zakázku na výběr dodavatele komunikačních služeb. Centrálně nakoupí služby pro organizace a některé obce Libereckého kraje,“ říká Marek Pieter, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.
V roce 2017 kraj nově zavedl dynamický nákupní systém. Tímto způsobem zadává veřejné zakázky na služby, například na výkon technického dozoru investora nebo služby koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Jedná se elektronický, otevřený systém pro zadávání veřejných zakázek a pro podávání žádostí o účast, nabídek a komunikaci je nutná registrace. Registrace je bezplatná a je možné ji zaslat formou datové schránky, elektronického podpisu, či listinnou žádostí. Jedinou podmínkou pro zařazení do systému je povinnost předložit dva dokumenty - žádost o účast a čestné prohlášení, že účastník splňuje kvalifikační požadavky k plnění předmětu veřejné zakázky. Účastník oba dokumenty vyplní, opatří elektronickým podpisem, vloží na profil zadavatele a po posouzení dokumentů je zařazen do systému. Všichni zařazení účastníci jsou, v případě vypsání dílčí zakázky, přímo vyzváni k podání nabídky. „Tím, že kraj používá tento systém, se také připravuje na to, že od 18. 10. 2018 bude mít v rámci zadávání veřejných zakázek povinnost komunikovat s dodavateli výhradně elektronicky, tedy všichni dodavatelé budou muset podávat své nabídky pouze elektronicky. Nyní tato povinnost platí pouze u centrálního zadávání, elektronických aukcí a u dynamického nákupního systému,“ uvádí náměstek Marek Pieter.
Další loňskou novinkou byla realizace soutěže návrhu „PARKOVACÍ DŮM, LÁVKA A KULTIVACE OKOLÍ SÍDLA LIBERECKÉHO KRAJE“. Jednalo se o zpracování architektonicko-krajinářského návrhu úprav veřejného prostranství v okolí sídla krajského úřadu. „Záměrem byla kultivace okolí sídla kraje, návrh řešení parkování, zpřístupnění řeky a její včlenění do veřejného prostoru. Vítězný návrh máme již vybraný. Nyní probíhá řízení na zpracovatele projektové dokumentace,“ dodává Marek Pieter.