Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mýtné na vybraných silnicích první třídy způsobuje komplikace, kraj se snaží zatížení komunikací zabránit úpravou značení

Mgr. Filip Trdla

tiskový mluvčí kraje a krajského úřadu

  • 15. 01. 2020 00:00
  • Doprava

Sdílet článek

Ministerstvo dopravy od ledna letošního roku zpoplatnilo další úseky pozemních komunikací mýtem pro vozidla nad 3,5 tuny. Stát ho zavedl na silnici I/38 Jestřebí – hranice kraje směrem na Mladou Boleslav a na úseku silnice I/35 Turnov – hranice kraje u Ktové. Kraj proto usiluje o omezení tranzitní nákladní dopravy na silnicích nižších tříd umístěním dopravního značení. Cena projektové dokumentace na nové značky činí 393.000 korun. Celková cena za umístění svislého dopravního značení by měla dosáhnout zhruba 3,8 milionu korun bez DPH.

Projekt na osazení úseků novým svislým dopravním značením omezujícím tranzitní dopravu má na starosti Krajská správa silnic Libereckého kraje (KSS LK). Omezit tranzitní dopravu hodlá kraj na úsecích silnice II. třídy II/262 Česká Lípa – Zákupy a II/270 Jablonné v Podještědí – Mimoň a dále na Mnichovo Hradiště.

„Délka trasy i doba jízdy je srovnatelná jako při použití státní silnice I. třídy. O omezení rozhodují příslušné silniční správní úřady, obecní úřady obcí s rozšířenou působností a dopravní inspektoráty policie,“ vysvětlil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Žádosti odeslala KSS LK na začátku ledna letošního roku na dopravní inspektoráty policie, a to konkrétně do Děčína, Ústí nad Labem, Mladé Boleslavi, České Lípy a Liberce. „Zatím jsme se bohužel nesetkali s kladným stanoviskem. Důvodem je podle policie například již existující dopravní značení na jiných úsecích anebo požadavek na statistiku nárůstu dopravy na silnicích nižších tříd,“ dodal Sviták.  

Ve čtvrtek 2. ledna 2020 oslovila KSS LK se žádostí také silniční správní úřad v České Lípě, Děčíně a Mnichově Hradišti. „Mrzí mě, že se zatím příslušné úřady staví k omezení skepticky. Je to v přímém rozporu s tím, co zaznělo ve slibech od ministra dopravy Vladimíra Kremlíka a od vedoucího Odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Libereckého kraje Jaroslava Řeháka. V žádném případě však nechceme, aby se řidiči nákladních automobilů mýtnému vyhýbali a zatěžovali tak silnice nižších tříd,“ uzavřel hejtman Martin Půta.

 

Youtube video

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky