Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Ministr školství Fiala nominoval náměstka hejtmana LK Radka Cikla do Pracovní skupiny pro revizi maturitní zkoušky

Mgr. Langer Jiří

  • 25. 06. 2012 17:46
  • Školství

Sdílet článek

 

Množství maturantů, kteří se odvolali vůči výsledkům hodnocení jejich slohových prací, rozhýbalo soukolí ministerstva školství a výsledkem je rozhodnutí ministra školství Petra Fialy o vzniku Pracovní skupiny pro revizi maturitní zkoušky. Ministr Fiala do této pracovní skupiny jmenoval mimo jiné i náměstka hejtmana LK Radka Cikla (ČSSD), který je současně i předsedou Komise pro školství a sport při Asociaci krajů ČR.

Ustavující jednání této skupiny bylo stanoveno na 28. června 2012 a mezi nejdůležitější témata jednání patří otázka nastavení základních požadavků na maturitní zkoušku, způsob zjednodušení a zefektivnění zkoušky, možnost využití zkoušky pro zpětnou vazbu škole o úrovni znalostí žáků a způsob navázání maturitní zkoušky na přijímací řízení na vysoké školy. Výstupem jednání by měly být rámcové návrhy na úpravu stávající maturitní zkoušky, která má v současné podobě mnoho nedokonalostí a způsobila chaos při letošních zkouškách.

Co má v úmyslu náměstek hejtmana LK Radek Cikl v Pracovní skupině prosazovat? Bude to především dlouhodobý postoj Komise pro školství a sport AKČR.Komise obecně zavedení společné státní maturitní zkoušky podporovala a podporuje. Ovšem, pokud není vyšší stupeň náročnosti povinný pro alespoň jeden typ maturitních oborů (např. gymnázia), je dvoustupňová státní maturita bezdůvodná, protože se k ní hlásí jen minimální počet žáků, a financování státních maturit zbytečně prodražuje. Vystačili bychom si tak jen s jedním stupněm úrovně státní zkoušky. „Zdá se nám, že organizační zabezpečení státních maturit neodpovídá úrovni 21. století, je zbytečně komplikované, organizačně příliš složité a pak i drahé. Doporučujeme vyřadit ze státních maturit slohovou práci. Postačoval by v rámci českého jazyka jen didaktický test. Navíc, hodnocení prací je dnes kritizováno pro jeho subjektivnost a dnes již není možné v rámci veřejné debaty zhodnotit, které práce neodpovídají zadání a jak moc se na stížnostech podepisuje obecná hysterie.“ vyjádřil názor komise předseda Radek Cikl a dále dodává: 

„Za zvážení podle řady členů komise stojí zachování jen tří předmětů v rámci státní maturitní zkoušky a to těch, které jsou společné pro všechny typy maturitních oborů – český jazyk, matematika, cizí jazyk. Je nepochybné, že v zrcadle dlouhodobé stagnace úrovně znalostí nemohou všichni maturující uspět. Na druhou stranu Cermat se nemůže zbavit zodpovědnosti za odborné a komplexní posouzení odvolání proti výsledkům státních maturit, na jehož základě krajské úřady rozhodují o oprávněnosti či neoprávněnosti odvolání proti maturitám. Toto, zejména v letošním roce, Cermat dostatečným způsobem nedělá a zpochybňuje se tak, bohužel, celý systém zavedení státních maturit.“

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky