Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mezinárodního projektu Lanterna Futuri se úspěšně zúčastnili i studenti českolipského gymnázia

Mgr. Langer Jiří

  • 29. 03. 2013 14:19
  • Rozvoj
  • Školství

Sdílet článek

 

Již po osmé se Gymnázium v České Lípě zúčastnilo projektu česko-polsko-německé přeshraniční spolupráce s názvem Lanterna Futuri (Maják budoucnosti).

Jeho cílem je formou společných setkání mladých lidí přispět k vybudování pozitivních vztahů mezi těmito sousedními národy.

Jarního setkání ve dnech 17. až 23. března 2013 se zúčastnili žáci ze třídy sexta A. Pracovní dílny v rámci projektu se odehrávaly na zajímavých místech v SRN a Polsku. V německém Groshennersdorfu pracovala dílna filmová, hudební a divadelní, v nedalekém Herrnhutu pak dílna fotografická a textová/zvuková. V polském Niedamirově se studenti zabývali výtvarným uměním. Společným obecným tématem byla pro všechny workshopy tentokrát UTOPIE. Účastníci dílen si však své konkrétní zpracování tématu vymýšleli a tak výsledné produkty studentů často kolísaly mezi utopií a realitou.

„Celý týden vyvrcholil prezentacemi jednotlivých workshopů. Účastníci se vraceli domů plni nových dojmů a zážitků a mnozí se se svými novými přáteli těžce loučili,“ uvedla ředitelka školy Lenka Řebíčková.

Pro Gymnázium v České Lípě je podle ní účast v tomto jedinečném projektu nejen možností konkrétně naplňovat obsah multikulturní výchovy a dalších průřezových témat školního vzdělávacího programu, ale i originálním doplňkem výchovně vzdělávací činnosti školy, které se naši žáci velmi ochotně účastní.

Tato setkání studentů jsou i příkladem neformálního vzdělávání, protože účastníci během pobytu získají řadu vědomostí, osvojí si zajímavé dovednosti a v neposlední řadě reprezentují svou školu a zemi.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky