Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Mezi Szklarskou Porębou a Kořenovem budou možná po roce 2015 pravidelně jezdit i parní vlaky

Mgr. Langer Jiří

  • 10. 02. 2014 16:18
  • Doprava

Sdílet článek

Projekt Společně pro česko-polské příhraničí o provozování vlakové dopravy pokračuje.

První ze čtyř plánovaných setkání účastníků mezinárodního projektu Společně pro česko-polské příhraničí, který se zabývá provozem železniční dopravy mezi stanicemi Szklarska Poręba Górna (SPG) a Kořenov po roce 2015, se uskutečnilo v minulém týdnu v sídle Krajského úřadu Libereckého kraje v Liberci.

Cílem projektu je podle jednatelky Koordinátora veřejné dopravy Libereckého kraje (KORID LK) Stanislavy Jakešové především vymezení pravidel provozování drážní dopravy v úseku Szklarska Poręba Górna (SPG) – Kořenov po roce 2015.

„Na základě zjištěné skladby cestujících budou přijata opatření pro přípravu jízdních řádů pro další léta. V současnosti představuje vážný problém například otázka schválení jednotlivých typů vozidel pro provoz na druhé straně hranice, rozdílné tarifní podmínky či zajištění celoroční údržby tratě, zvláště pak v zimním období,“ vysvětlila jednatelka KORID LK s tím, že problematická je také rozdílnost legislativního a právního rámce mezi Polskem a Českou republikou – o sjednocení pravidel dlouhodobě usilují obě strany.

Zástupkyně ředitele Departmentu Infrastruktury Maršálkovského úřadu Dolnoslezského vojvodství Agnieszka Zakęś  přednesla program rozvoje železniční infrastruktury.

„Zvažuje se i elektrifikace traťového úseku ze Szklarské Poreby do Jakuszyc anebo rozšíření stávající zastávky v Jakuszycích,“ řekla mimo jiné zástupkyně ředitele, která navíc představila podobný projekt, který je již ve fázi realizace a je zaměřen na opravu komunikací v příhraničí s Českou republikou.

„Vzhledem k velkému významu trati pro cestovní ruch na obou stranách hranice se oběma stranám jeví jako zajímavá třeba myšlenka pravidelného provozování parních vlaků,“ prozradila na závěr Stanislava Jakešová a připomněla, že pracovní tým české skupiny se skládá z pracovníků KORID LK, Krajského úřadu LK a externistů z řad železničních dopravců. Ke spolupráci budou přizváni také zástupci Ministerstva dopravy České republiky a Správy železniční dopravní cesty.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky