Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj se stává vydavatelem Krajské karty Libereckého kraje.

Šírová Květa

  • 10. 07. 2013 16:57
  • Ekonomika

Sdílet článek

Od roku 2008 používají lidé v Libereckém kraji k dopravě Krajskou kartu Libereckého kraje (KKLK - OPUSCARD), jejímž správcem byla společnost Liberecká IS. Nyní přecházejí povinnosti správce na Liberecký kraj. Liberecký kraj tímto krokem převezme roli vydavatele karty OPUSCARD a zároveň sníží náklady na provoz kartového centra o více než 1 mil. Kč.

"K této změně dochází v důsledku vylepšení technologií Libereckého kraje. Výrobu, evidenci, aktivaci a zpracování osobních dat uživatelů KKLK, od začátku provozu zajišťuje společnost Liberecká IS a.s., která vyhrála veřejnou soutěž v roce 2008. V té době neměl Liberecký kraj technologické a personální zázemí pro provoz tak náročného systému," vysvětluje náměstek hejtmana LK Marek Pieter.

Celý provoz je rozdělen na dvě hlavní části, Front Office (sběr dat, přepážková činnost, kontakt s držitelem karty, zajišťování provozu dalších kontaktních míst…) a Back Office (zpracování a správa osobních údajů, zajištění provozu serverů, archivace žádostí, metodická podpora a rozvoj karty…).

V průběhu roku 2012 Odbor informatiky Libereckého kraje začal připravovat převzetí a zajištění provozu Back Office vlastními silami v nově vybudované hlavní a záložní servrovně. Liberecký kraj, odbor informatiky, převezme kompletně zajištění provozu kartového centra, Back Office. Společnost Liberecká IS, a.s., bude od 1. 10. 2013 provozovatelem Front Office. Na základě těchto skutečností dochází k úpravě smluvních podmínek na provoz kartového centra, které se provádí dodatkem ke smlouvě, který na svém posledním zasedání odsouhlasila Rada LK.

Karta je pilířem veřejné dopravy v území Libereckého kraje.  V současné době je v oběhu více než 100 tisíc karet a jejich počet neustále roste. Funkcionalita není omezena jen na dopravní aplikaci, kartu lze použít k různým slevám na nákup služeb, jako docházkovou a přístupovou kartu a v neposlední řadě i jako elektronickou peněženku.

 

Krajská karta Libereckého kraje       

-          Moto: „Jeden kraj, jedna karta“(2008)

-          Dopravní karta IDS IDOL (2009)

-          Anonymní přenosná karta (2010)

-          Portál karty a online účet karty (2011)

-          Cobrandová karta ISIC (2011)

-          Cobrandová karta CitiBank (2012)

-          Více než 100tis. karet v oběhu

Hlavní použití karty je dopravní systém IDOL, v cestovním ruchu jako slevová karta, přístupová, či docházková karta do objektů, škol a podobně. Lze ji použít jako nosiče elektronického certifikátu, respektive elektronického podpisu.

Sdílet článek

Zpět

Další aktuality

Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky