Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu

Upozornění

Otevírací doba Krajského úřadu Libereckého kraje během svátků: 23. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 27. 12. 2024 – pátek – úřad uzavřen, 30. 12. 2024 – pondělí – úřední den – podatelna otevřena do 17:00 hodin, 31. 12. 2024 – úterý – úřad otevřen pro veřejnost do 12:00 hodin

Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Liberecký kraj chce zachovat provoz tramvajové linky č. 11 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou

Mgr. Andrea Fulková

vedoucí oddělení tiskového a vnějších vztahů

  • 01. 04. 2019 00:00
  • Doprava
  • Sociální

Sdílet článek

Liberecký kraj platí ročně 17.300.004 milionů korun na provoz tramvajové trati spojující statutární město Liberec a Jablonec nad Nisou. Současná jednání mezi oběma městy a Libereckým krajem o rozdělení příspěvku na tramvajovou linku stále nejsou u konce.

Dnešního setkání k financování tramvajové linky č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou se zúčastnili primátoři obou statutárních měst a hejtman Libereckého kraje. Diskuze k rozdělení financování mezi městy a krajem trvá přes tři měsíce.

 „Hlavním úkolem kraje je zajistit regionální vlakovou a autobusovou dopravu, za kterou utratíme ročně téměř 659 milionů korun. Tramvajové spojení Liberec – Jablonec nad Nisou vnímáme z pohledu našich povinností jako nadstandardní doplněk. I přesto jsme pro jeho zachování a jsme připraveni na trať přispívat 18 miliony korun. Do budoucna musí zejména obě statutární města zajistit vyvážené financování,“ vysvětluje hejtman Martin Půta.

Celkové předpokládané náklady na provoz tramvajové linky v roce 2019 jsou bezmála 100 milionů korun. Odhadované výnosy z jízdného činí 15 milionů korun. Dopravce bude požadovat úhradu prokazatelné ztráty 86 milionů korun. Kraj se zavázal 18 miliony. Statutární město Jablonec nad Nisou nabízelo minulý týden příspěvek, který se opíral o jím zadanou analýzu rozdělení nákladů v maximální výši dvou, resp. čtyř milionů korun. Po dnešním samostatném jednání zástupců obou statutárních měst na dopravním podniku však nabízí Jablonec nad Nisou příspěvek ve výši 12 milionů a po kraji požaduje 26 milionů. Zbývajících obnos by muselo dopravci doplatit statutární město Liberec.

 „Představy statutárního města Jablonce nad Nisou jsou pro nás stěží přijatelné. Jeho návrh přispívat dvěma, čtyřmi nebo 12 miliony korun ročně není přiměřený. Kraj navrhuje finance v podobné výši jako doposud s tím, že je ochoten jednat o každoročním navýšení o inflaci,“ říká náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky Jan Sviták.

Liberecký kraj není přímým objednatelem tramvajové dopravy mezi statutárními městy Liberec a Jablonec nad Nisou. Kraj celkem za vlakovou a autobusovou dopravu mezi oběma městy vynaloží ročně zhruba 32 milionů korun. Tyto spoje umožňují přepravu osob po území statutárního města Jablonec nad Nisou. Liberecký kraj nepožaduje po statutárních městech žádný příspěvek na zajištění dopravy, přestože částečně zajišťují služby městské hromadné dopravy v obou lokalitách. Poslední průzkum obsazenosti s přehledem využití linky byl dopravcem proveden v roce 2015.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky