Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Kam za výhledy? Do Prachovských skal v Českém ráji

Jan Mikulička

odborný zaměstnanec vztahů s veřejností

• 06. 10. 2023 09:15
  • Cestovní ruch

Sdílet článek

Miláčkem turistů je skalní město Prachovské skály v Českém ráji. Ve slunných dnech skýtají tato skaliska útočiště před horkem; k dispozici zde návštěvníkům jsou dva odpočinkové okruhy.

„Říjnová předpověď počasí slibuje stále ještě krásné dny babího léta. Je to příležitost navštívit místa, která byla o prázdninách plná turistů. Máme pro vás tipy na dvě trasy, obě jsou však nenáročné a zvládnete je i s malými dětmi,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Malý okruh

Délku 1,5 kilometru a zhruba třičtvrtěhodinku lehké chůze nabízí Malý okruh, který je vyznačen žlutou turistickou značkou. Od Turistické chaty společně s dalšími značkami mírně stoupá lesní cestou k Přední Točenici, kam odbočuje modrá značka a dál před začátek Císařské chodby. Žlutá značka se obrací vpravo a strmě stoupá Malou Fortnou. V úzkém průchodu pískovcovými bloky je vidět na skalní stěně medailon Jana Žižky. Cesta vede na skalní plošinu k odbočce na první vyhlídku. Tato vyhlídka Českého ráje nabízí jeden z nejkrásnějších výhledů v celé oblasti. Po žluté se pak pokračuje pohodlnou lesní cestou k rozcestí U buku. Následuje společný úsek se zelenou značkou k odbočce na vyhlídku Míru. Odtud se pokračuje k rozcestí nad Císařskou chodbou – po modré značce vpravo by se turisté dostali do Čertovy kuchyně a k hotelu Šikmá věž, po červené vpravo do Prachova. Malý okruh ale klesá Císařskou chodbou a dál pohodlnou cestou nazpět k Turistické chatě.

Velký okruh

Tři kilometry, dvě hodiny lehké chůze. To je Velký okruh, který vede po zelené turistické značce. Od Turistické chaty stoupá společně s červenou značkou od Zelené rokle a namáhavým Řehákovým výstupem, zabezpečeným zábradlím, na Pechovu vyhlídku. Dále následuje pohodlnější úsek k rozcestí nad Fortnou. Odtud se společně s červenou značkou sestupuje do úzké ztemnělé chodby. Z Fortny odbočuje vlevo nepřístupná Lví sluj, trasa Velkého okruhu ale pokračuje k Nové rokli, která dovede až k zajištěnému výstupu na další vyhlídku Šikmá věž. Ze Šikmé věže se vrací k červené značce, kterou překročuje v místech, kde se nalézá pamětní deska Vojtěcha Náprstka. Zde začíná rokle Babinec. Odtud cesta mírně stoupá k divoké Americké sluji, míjí jeskyni Kladivo a stoupá k rozcestí U buku. Následuje společný úsek se žlutou značkou k vyhlídce Míru a k rozcestí nad Císařskou chodbou. Společně s červenou značkou se pokračuje vpravo k odbočce na Hlaholskou vyhlídku. Vrací se asi sto metrů na hlavní cestu a po několika metrech odbočuje stále po zelené značce z červeně značené trasy a klesá po stezce, klikatící se mezi skalami.

Skalním labyrintem pokračuje k Rumcajsově vyhlídce, ze které je vidět především skupinu Krkavčích skal, a dále k sousední Hakenově vyhlídce. Pak se jde členitým terénem na hřebínek Plecháček k posledním dvěma vyhlídkám – Všetečkově a Šlikově. Odtamtud již sestupuje úzkou pěšinou, místy po schodech a podél zábradlí k zadní Točenici a vpravo již známou cestou k Turistické chatě.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky